La Ciutat de Tarragona

A licitació la creació d’una ruta urbana entre mercats, mercadets i punts identitaris a Tarragona

A través de la tècnica del storytelling s’enllaçaran els punts d’interès amb una història ficcionada amb referències patrimonials i relats reals

El servei de creació d’una ruta urbana que enllaci els mercats i mercadets amb els punts més identitaris de la ciutat ha sortit de nou a licitació. Es tracta d’una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next Generation EU, que pretén dissenyar amb la tècnica del storytelling una ruta a peu d’uns 30 minuts de durada. A través d’un dispositiu mòbil, el ciutadà podrà fer la ruta mentre escolta una història ficcionada amb tocs d’humor i referències patrimonials i històriques reals.

Els objectius d’aquesta iniciativa són diversos. D’una banda, es pretén difondre la història dels mercats i mercadets entre els ciutadans de Tarragona, fent accessible el patrimoni cultural i comercial de la ciutat a través d’una ruta adaptada i pensada per a tots els públics. De l’altra, també es vol augmentar l’oferta turística de la ciutat, consolidar els mercats i mercadets de Tarragona com a atractius importants de comerç de proximitat, i generar fluxos entre els diferents punts estratègics dels Mercats de Tarragona i els eixos comercials de la ciutat.

La presidenta de Mercats i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha subratllat que “els mercats i mercadets s’han convertit en atractius turístics. És per aquest motiu que cal potenciar-los i consolidar-los com a proposta turística diferenciada i de qualitat que no només serveixi per mostrar actius de Tarragona sinó per dinamitzar i posar en valor el teixit comercial i de proximitat de la ciutat”.

És la segona vegada que aquest servei surt a licitació, ja que en la primera ocasió va quedar desert per un defecte en la configuració del sobre digital a l’aplicació telemàtica.

Tarragona, Centre Comercial Obert

El projecte ‘Tarragona, Centre Comercial Obert’ ha estat finançat amb els fons Next Generation EU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció d’1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.

El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.

Tags: Tarragona
Melissa Redacció Grua

Missatges recents

Guerra oberta entre l’afició del Nàstic i Gerard Piqué: “Pu** Andorra”

El Nàstic de Tarragona s'ha endut un cop molt fort en la derrota de l'equip contra l'Andorra per 1 a…

3 hores fa

Èxit de l’onzena marxa Marc G.G., amb 200 participants tot i la pluja

La pluja no ha espantat la solidaritat. I és que, malgrat les precipitacions d'aquest diumenge, l'onzena edició de la marxa…

4 hores fa

VÍDEO | Surrealista escena a l’estació de bus de Tarragona: “Els meus tresors!?”

L'estació d'autobusos de Tarragona va ser fa uns dies escenari d'una situació d'allò més surrealista que va agafar una parella…

4 hores fa

Reus es converteix aquest dilluns en Ciutat de la Ciència i la Innovació

Reus acull aquest dilluns 5 de maig l’acte de lliurament de les distincions a les noves 22 noves Ciutats de…

4 hores fa

Alerten de “crescudes sobtades” a la conca del riu Ebre

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha advertit de la possibilitat de “crescudes sobtades importants de caràcter local” en barrancs…

5 hores fa

El poble català amb controls ‘antituristes’ i només deixa passar els veïns: “No té cap sentit”

L'arribada massiva de turistes en temporada alta pot arribar a col·lapsar alguns municipis que no tenen les infraestructures necessàries per…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.