El Govern de la Generalitat ha guardonat Aïda Valls Mateu, investigadora del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV i directora del grup de recerca ITAKA, amb el Premi DonaTIC2023 en la categoria acadèmica/investigadora. Valls és una de les set dones distingides en les diferents categories d’entre les 86 candidatures presentades amb aquests guardons que van lliurar ahir al Convent dels Àngels de Barcelona el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost, i la directora general de Societat Digital, Liliana Arroyo.
Els premis DonaTIC2023 reconeixen el talent de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies i les disciplines STEAM (per les sigles en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, humanitats i matemàtiques) i d’oferir referents contemporanis a nenes i noies per animar-les a dedicar-se a aquests àmbits i a assumir-hi posicions de lideratge.
Aïda Valls Mateu és enginyera informàtica, titular d’universitat en l’àmbit de la computació i la intel·ligència artificial. És especialista en anàlisi de dades i sistemes de recomanació. La seva trajectòria universitària té dos vessants: la docent, com a coordinadora de diverses assignatures de l’àmbit de l’enginyeria informàtica; i la de recerca, com a investigadora i cap del grup de recerca consolidat ITAKA (Tecnologies Intel·ligents per a l’Adquisició Avançada del Coneixement), sobre intel·ligència artificial aplicada a la sanitat, el turisme i l’avaluació ambiental.
A més, fa anys que s’involucra en diferents accions per promoure la sensibilització del gènere en les TIC i és delegada a Tarragona de les comissions de gènere donesCOEINF i donesACIA.
Els guardons formen part del Pla DonaTIC que impulsa el Govern de la Generalitat amb l’objectiu d’incrementar la presència, l’emprenedoria i el lideratge femení en l’àmbit tecnològic i digital. Ho fa en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones (ICD), l’Observatori Dona, Empresa i Economia (ODEE) de la Cambra de Comerç de Barcelona i l’associació Tertúlia Digital.
El nou pont de la via verda de la Val de Zafan a Amposta, ha estat instal·lat amb èxit després…
Un tràgic accident de trànsit ha colpejat aquest dissabte el món del futbol asturià. Joel Giraldo González, un jove de…
La Fira del Circ de Catalunya, el Trapezi de Reus, ha posat punt final a la 29a edició després d'atreure…
El II Blanes Costa Brava International Film Festival ha alçat el teló aquest cap de setmana amb una inauguració que…
El comú d’Andorra la Vella ha tancat la primera edició del Fora Estocs amb una valoració molt positiva tant per…
La borda Huguet i el vial de Sant Julià de Lòria acollirà, el pròxim cap de setmana, la 7a edició…
Esta web utiliza cookies.