Junts va exigir ahir al Govern millores a l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona, que dona servei al voltant d’un milió de viatgers anuals, amb la creació de dues noves línies de llançadora amb autobús públic des de les estacions de Tarragona i Reus, en una interpel·lació a la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. El diputat Jordi Bertran va lamentar la manca de coordinació horària entre els trens que arriben a aquesta estació i els autobusos que hi porten, així com l’absència de llançadores, davant de l’augment d’usuaris que busquen alternativa davant les afectacions a Rodalies i Mitja Distància. Bertran també va assenyalar les mancances d’espai a l’aparcament de l’edifici i la manca d’abonaments permanents, tot i la demanda. Arran d’aquesta qüestió, Junts va aprovar una proposta de resolució al Parlament l’octubre de 2024 per instar el Govern a habilitar els terrenys cedits per l’Ajuntament de la Secuita per construir un aparcament amb tarifes reduïdes.
“La connexió ferroviària d’alta velocitat entre Camp de Tarragona i Barcelona, operada per Renfe, presenta diverses limitacions que dificulten una mobilitat eficaç, sobretot per als viatgers que es desplacen per motius laborals o acadèmics”, ha insistit Bertran. En aquest sentit, s’ha referit a la manca de freqüències, sobretot a primera hora, a l’elevat cost dels bitllets i a les pràctiques en l’operativa d’abonaments que limiten l’accés dels usuaris, malgrat l’existència de places buides. També es va referir als problemes de connectivitat viària i va lamentar que el disseny del TramCamp no preveu l’arribada a l’estació del Camp de Tarragona, “una errada majúscula per part de l’actual Govern”.
Per això, Junts vol que, en paral·lel a les dues noves línies llançadora amb autobús públic, es reformuli el projecte TramCamp perquè arribi a l’estació de Camp de Tarragona i ampliar la capacitat i freqüència dels AVANT.
A més, Junts torna a demanar que s’habiliti amb immediatesa els terrenys oferts per l’Ajuntament de la Secuita per a un aparcament amb tarifes de baix cost. En matèria d’infraestructures viàries, insta el Govern a gestionar amb el Govern de l’Estat l’addició d’un carril a l’N-240, des de Tarragona en direcció a Valls fins a la rotonda de l’estació Camp de Tarragona, per facilitar l’accés des de Tarragona. Junts també aposta per desencallar la construcció d’un vial d’1,5 quilòmetres per enllaçar l’estació amb la carretera del Catllar, facilitant l’accés als usuaris del Baix Gaià.
“Cal reparar els greuges amb què es troben milers de ciutadans del Camp de Tarragona que han confiat en el transport públic ferroviari per organitzar les seves vides”, ha afirmat.
“És hora que la situació es resolgui tant pel volum com pel valor estratègic que té aquesta zona”, ha conclòs.
"La desigualtat disminueix el 2024 respecte del 2023". Així ho ha expressat la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge,…
La 41a Diada de l’Esport Escolar tornarà a convertir la Feixa Llarga en l’escenari d’una gran festa esportiva dissabte, 24…
El Museu del Port acollirà aquest dissabte al matí tres xerrades sobre experiències de viatge i l’exploració d’indrets recòndits. Les…
El món de l'atletisme està de dol després de la tràgica mort de l'atleta equatorià Patricio David Factos López, de…
Vila-seca i La Pineda afronten l'estiu amb molt bones previsions gràcies al turisme. Els hotels tenen l'objectiu d'omplir totes les…
Demà divendres 23 de maig, a partir de les 17:30 h, se celebrarà la festa de cloenda del curs 2024/20205…
Esta web utiliza cookies.