El diputat tarragoní dels Comuns, Fèlix Alonso, en la seva intervenció al Ple del Congrés, ha fet menció de les exigències del manifest de Dignitat a les vies de la manifestació del dissabte passat a Tarragona: “No venim a demanar, venim a exigir. Exigim respect.”
Fèlix Alonso, diputat dels Comuns al Congrés, ha fet una intervenció contundent, del perquè s’ha arribat a l’actual situació de caos, incidències diàries i desinformació i ha recordat que dels anys noranta fins al 2018 es van invertir 60.000 milions d’euros en la xarxa d’alta velocitat i 60 convencionals. Per Alonso, estim patint les conseqüències del model econòmic d’Aznar, del Pacte del Majestic, dels seus socis i dels governs posteriors. Un model, ha dit, basat en l’AVE i amb la radicalitat, “un model que va apostar per l’alta velocitat”.
El diputat tarragoní i portaveu de Sumar a la Comissió de Transport, ha lamentat que en els més de vint anys que és usuari del trajecte d’Altafulla a Barcelona “he vist com les vies, el ferrocarril, s’anava deteriorant, any rere any”. En aquest sentit, el diputat ha lamentat que “com sempre, fins que els problemes no han afectat les estacions de Barcelona i l’Alta Velocitat, no s’ha posat el focus polític” i ha recordat, indignat, que aquest problema fa anys que el pateixen els usuaris de mitja distància i regionals.
Alonso ha volgut deixar clar que des del 2018, amb el govern de coalició d’esquerres, s’han invertit 2.222 milions d’euros a Rodalies de Catalunya, que ha qualificat d’èxit i el que està provocant part dels problemes amb nombroses incidències “no hem guanyat en fiabilitat”. S’ha dirigit al ministre recordant-li que el va felicitar per la seva gestió post dana, però que avui desgraciadament “no el podem felicitar” i el motiu principal és “perquè la gent a Catalunya, no sap qui mana. No sabem si la culpa és d’Adif, si és de RENFE o de Rodalies.”
Alonso està convençut que es poden fer millores que beneficiïn a la mobilitat dels usuaris, que aquestes actuacions poden fer ara mateix i que no requereixen obres, com una eficient informació als usuaris “la gent vol saber quan arribarà el tren” ha dit. “No podem esperar dos anys, com ens diu la consellera Paneque i ens diuen des del Ministeri” i, finalment creu que és imprescindible posar al capdavant algú capaç de gestionar, des de Catalunya, tot aquest desgavell.
La Generalitat ha donat llum verda a la construcció d'una central fotovoltaica de 5.280 panells solars, amb una potència de…
La cadena de ràdio Pyrénées FM, que fins ara comptava amb dotze emissores repartides a quatre departaments del sud de…
L’Associació Cultural i Sardanista del Morell, amb el suport de la regidoria de Benestar de l’Ajuntament del Morell, organitza una…
El consell executiu ha aprovat aquest dimarts la compra per part del Servei Català de Trànsit (SCT) de sis radars…
TMB estrenarà a partir de dilluns que ve la nova línia X3 de bus entre l'Avinguda del Paral·lel i l'Avinguda…
El passat divendres 16 de maig es va celebrar la trobada anual del comerç local, que organitza la Unió de…
Esta web utiliza cookies.