El Departament de Territori ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) els estudis de connexió entre Tarragona i Reus així com els recorreguts urbans del tramvia del Camp de Tarragona.

Concretament, l’àmbit correspon a la xarxa que uneix les dues ciutats, incloent-hi les penetracions urbanes passant per Vila-seca, i que també dona accés a l’aeroport de Reus i completa el tram sud de Cambrils.

33 ESTACIONS, 34 QUILÒMETRES

Les línies abastaran una longitud de 34 quilòmetres al llarg dels quals s’ubicaran un total de 33 estacions, de les quals 8 seran intercanviadors -un amb l’aeroport de Reus, dos amb les estacions d’autobusos a Reus i Tarragona, i els restants amb estacions de Rodalies de Catalunya i de llarg recorregut.

A la ciutat de Reus, els serveis s’articulen mitjançant un bucle perimetral en forma de cor i a la ciutat de Tarragona mitjançant un sistema en creu amb intercanvi al centre de la ciutat a Imperial Tàrraco, als barris de ponent mitjançant un sistema de penetració urbana alternatiu al directe de l’N-340.

El sistema, segons Territori, està dissenyat perquè pugui disposar alhora d’un servei metropolità interurbà i de diversos serveis urbans, adaptats a les característiques de cada municipi.

AMPLE EUROPEU

A partir d’un traçat independent de la xarxa ferroviària en servei, ha remarcat el Departament, el tramvia del Camp de Tarragona pot adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei.

D’altra banda, ha precisat, és un sistema “integrat en l’entorn”, que inclou trams sense catenària en els àmbits densament poblats.

Actualment, està en redacció el projecte constructiu d’un primer tram de la xarxa, el que uneix Cambrils, Salou i Vila-seca i en licitació la compra dels primers set trens que hi donaran servei.

Segons el Govern, el desenvolupament d’aquest sistema ha d’ajudar a fer créixer la quota modal del transport públic, mitjançant serveis que potenciïn la mobilitat interurbana i que també relliguin la mobilitat interna dels principals nuclis urbans.

Fruit d’aquest plantejament, es connecten els pols estratègics d’activitat i es facilita la mobilitat tant de residents com de visitants.

Amb la publicació al DOGC s’obre ara el procés perquè administracions, entitats i particulars puguin consultar els estudis informatius i d’impacte ambiental per a la presentació d’al·legacions. Atesa la complexitat i volum de la documentació, el procés d’informació pública finalitzarà excepcionalment el 14 de juliol vinent.

Marc Pascual

Missatges recents

Ferit un home per arma de foc en un hotel a Segur de Calafell

Un home ha resultat ferit aquest dissabte a la tarda possiblement per arma de foc…

8 hores fa

Ferit un home en bolcar el seu tractor

Un home de 47 anys ha resultat ferit aquest dissabte en bolcar un tractor a…

8 hores fa

Milers de persones reclamen a Barcelona la “fi del genocidi” a Palestina

La manifestació a Barcelona per reclamar que s'aturi el "genocidi" a Gaza ha reunit 2.600…

9 hores fa

Els estudiants de la UB trenquen relacions amb el Rectorat fins que talli amb Israel

Els estudiants acampats a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) han decidit trencar…

9 hores fa

Collboni lamenta la pèrdua de les dues veïnes de Barcelona

L'Alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha expressat el seu profund lament per la tràgica mort…

9 hores fa

Ferits dos menors de 9 i 5 anys en un xoc frontal entre dos turismes

Un nen de nou anys i un altre de cinc van resultar ferits moderats després…

9 hores fa

Esta web utiliza cookies.