La Ciutat de Tarragona

El TramCamp avança de mica en mica

El Departament de Territori ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) els estudis de connexió entre Tarragona i Reus així com els recorreguts urbans del tramvia del Camp de Tarragona.

Concretament, l’àmbit correspon a la xarxa que uneix les dues ciutats, incloent-hi les penetracions urbanes passant per Vila-seca, i que també dona accés a l’aeroport de Reus i completa el tram sud de Cambrils.

33 ESTACIONS, 34 QUILÒMETRES

Les línies abastaran una longitud de 34 quilòmetres al llarg dels quals s’ubicaran un total de 33 estacions, de les quals 8 seran intercanviadors -un amb l’aeroport de Reus, dos amb les estacions d’autobusos a Reus i Tarragona, i els restants amb estacions de Rodalies de Catalunya i de llarg recorregut.

A la ciutat de Reus, els serveis s’articulen mitjançant un bucle perimetral en forma de cor i a la ciutat de Tarragona mitjançant un sistema en creu amb intercanvi al centre de la ciutat a Imperial Tàrraco, als barris de ponent mitjançant un sistema de penetració urbana alternatiu al directe de l’N-340.

El sistema, segons Territori, està dissenyat perquè pugui disposar alhora d’un servei metropolità interurbà i de diversos serveis urbans, adaptats a les característiques de cada municipi.

AMPLE EUROPEU

A partir d’un traçat independent de la xarxa ferroviària en servei, ha remarcat el Departament, el tramvia del Camp de Tarragona pot adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei.

D’altra banda, ha precisat, és un sistema “integrat en l’entorn”, que inclou trams sense catenària en els àmbits densament poblats.

Actualment, està en redacció el projecte constructiu d’un primer tram de la xarxa, el que uneix Cambrils, Salou i Vila-seca i en licitació la compra dels primers set trens que hi donaran servei.

Segons el Govern, el desenvolupament d’aquest sistema ha d’ajudar a fer créixer la quota modal del transport públic, mitjançant serveis que potenciïn la mobilitat interurbana i que també relliguin la mobilitat interna dels principals nuclis urbans.

Fruit d’aquest plantejament, es connecten els pols estratègics d’activitat i es facilita la mobilitat tant de residents com de visitants.

Amb la publicació al DOGC s’obre ara el procés perquè administracions, entitats i particulars puguin consultar els estudis informatius i d’impacte ambiental per a la presentació d’al·legacions. Atesa la complexitat i volum de la documentació, el procés d’informació pública finalitzarà excepcionalment el 14 de juliol vinent.

Marc Pascual

Missatges recents

Salou aposta per taxis estacionals durant la temporada alta

L’Ajuntament ha iniciat la incorporació gradual de 45 noves llicències estacionals de taxi, convertint-se en el primer municipi de Catalunya a…

12 hores fa

El Gran Casino Andorra presenta una nova edició de l’escola de crupiers

El Gran Casino Andorra posa en marxa una nova edició de l'escola de crupiers que tindrà lloc entre el 5…

13 hores fa

Mor un home en ser atropellat pel seu propi cotxe

Un home ha mort aquesta matinada després de ser atropellat pel seu propi cotxe, presumptament a causa d’un problema al…

13 hores fa

Marxes lentes de Revolta Pagesa a la C-16, C-14 i C-55 coincidint amb l’operació tornada de Setmana Santa

Revolta Pagesa ha protestat aquest diumenge a la tarda amb marxes lentes a la C-16 al Berguedà, la C-14 a…

13 hores fa

Arrestat a Martorell un fugitiu reclamat per agressions sexuals als Països Baixos

Els Mossos d'Esquadra han arrestat a Martorell (Baix Llobregat), un home amb una ordre internacional de detenció per quatre agressions…

13 hores fa

Ordino manté la tradició de les caramelles tot i la falta de relleu generacional

Tot i el fred, la coral Casamanya ha mantingut la tradicional cantada de caramelles a Ordino. La formació musical ha…

14 hores fa

Esta web utiliza cookies.