La segona part del synchrolift, formada per 9 alineacions, construït per l’empresa URSSA al moll de Cantàbria va embarcar dissabte amb destinació Algèria. Aquesta segona composició, més lleugera i petita que la primera (d’11 alineacions i un milió de kg), pesa 800 tones i mesura 70 m de llargada, va ser transportada en una operativa menys complexa que l’anterior, amb una durada de 3 hores.
El synchrolift, construït en les instal·lacions portuàries tarragonines, pesa en total prop de 2 milions de quilos i té una llargada de 150 m. Aquest elevador de vaixells ha estat enviat en dues parts a Algèria. Compta amb una capacitat d’elevació de 15 mil tones i s’utilitza per a la realització de tasques de manteniment o reparació d’embarcacions fora de l’aigua.
La segona operació d’embarcament realitzada durant la jornada de dissabte va ser molt més ràpida que la primera. La complexitat no era tan elevada i la tasca ja era coneguda. Com en l’anterior operativa, primerament es treure l’estructura de la ubicació on havia estat muntada mitjançant maquinària SPMT (les sigles en anglès per Transport Modular Autopropulsat).
Seguidament es va realitzar el procés d’embarcament i el posterior trincatge i subjecció a la plataforma flotant que el realitza el transport fins al continent africà. Gràcies a la rampa RO-RO, de càrrega horitzontal, que compta el moll de Cantàbria es va poder realitzar l’operació amb total solvència i seguretat.
Project cargo, una aposta per la diversificació
El tràfic de project cargo és una aposta del Port dins de l’estratègia de creixement i diversificació de tràfics, està consolidant el seu posicionament com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja que compta amb especialistes en tot tipus de transports i tenim personal qualificat que coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.
L’empresa alabesa URSSA ha pogut construir al Port gràcies a les infraestructures, equips de manipulació mecànica i personal d’estiba qualificat per aquest tipus d’activitat.
La construcció i assemblatge d’un projecte de “Project cargo” és d’alta especialització i requereixen grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel procés de càrrega a vaixell.
Un camió que transportava un aerogenerador de grans dimensions ha obligat a tallar l'N-340 a l'Ampolla, al Baix Ebre, en…
Catalunya torna a ser protagonista d'un dels llistats de la revista ‘Viajes National Geographic’, en aquesta ocasió perquè el territori…
La Diputació de Tarragona ha informat que les obres de condicionament de la carretera TV-2034, que uneix les poblacions de…
El comú d’Andorra la Vella informa que, a partir d'aquest dimecres, es modificarà la circulació per la rotonda de l’Olivera,…
El Port Tarragona inicia aquest dimecres la reposició de sorra de la platja de la Pineda, a Vila-seca (Tarragonès). Es…
Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dimarts al matí el conductor que va provocar l'accident mortal de diumenge a l'AP-7…
Esta web utiliza cookies.