Conclou l’operativa del synchrolift construït al Port de Tarragona

La segona part del synchrolift, formada per 9 alineacions, construït per l’empresa  URSSA al moll de Cantàbria va embarcar dissabte amb destinació Algèria. Aquesta segona composició, més lleugera i petita que la primera (d’11 alineacions  i un milió de kg), pesa 800 tones i mesura 70 m de llargada, va ser transportada en una operativa menys complexa que l’anterior, amb una durada de 3 hores. 

 

El synchrolift, construït en les instal·lacions portuàries tarragonines, pesa en total  prop de 2 milions de quilos i té una llargada de 150 m. Aquest elevador de vaixells  ha estat enviat en dues parts a Algèria. Compta amb una capacitat d’elevació de  15 mil tones i s’utilitza per a la realització de tasques de manteniment o reparació  d’embarcacions fora de l’aigua.

 

La segona operació d’embarcament realitzada durant la jornada de dissabte va ser molt més ràpida que la primera. La complexitat no era tan elevada i la tasca ja  era coneguda. Com en l’anterior operativa, primerament es treure l’estructura de  la ubicació on havia estat muntada mitjançant maquinària SPMT (les sigles en  anglès per Transport Modular Autopropulsat). 

 

Seguidament es va realitzar el procés d’embarcament i el posterior trincatge i  subjecció a la plataforma flotant que el realitza el transport fins al continent africà.  Gràcies a la rampa RO-RO, de càrrega horitzontal, que compta el moll de  Cantàbria es va poder realitzar l’operació amb total solvència i seguretat. 

 

Project cargo, una aposta per la diversificació 

El tràfic de project cargo és una aposta del Port dins de l’estratègia de creixement  i diversificació de tràfics, està consolidant el seu posicionament com un dels ports  de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja  que compta amb especialistes en tot tipus de transports i tenim personal qualificat  que coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.  

 

L’empresa alabesa URSSA ha pogut construir al Port gràcies a les infraestructures, equips de manipulació mecànica i personal d’estiba qualificat per  aquest tipus d’activitat. 

 

La construcció i assemblatge d’un projecte de “Project cargo” és d’alta  especialització i requereixen grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel  procés de càrrega a vaixell.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Vilalta: “ERC és la garantia de la defensa dels nostres municipis, de que tinguin oportunitats per a tothom”

Esquerra Republicana de Catalunya ha celebrat aquest matí, a la sala del Teatre d’Artesa de…

12 minuts fa

Illa: “Catalunya està millor que fa uns anys en matèria de convivència”

El candidat del PSC a les eleccions del 12-M, Salvador Illa, s'ha mostrat favorable a…

25 minuts fa

Mor una persona atropellada per un tren ple de passatgers

Una persona ha perdut la vida aquest dissabte després de ser atropellada per un tren…

45 minuts fa

Fitch Ratings confirma la nota d’Andorra en A- amb perspectiva estable

L’agència d’avaluació Fitch Ratings ha publicat aquest divendres a la nit el ràting d’Andorra i…

57 minuts fa

Jeannine Abella (Junts): “liderarem un pacte nacional per l’agricultura”

La cap de llista de Junts + Puigdemont per Catalunya a Lleida, Pirineu i l'Aran,…

1 hora fa

Arrenquen les oposicions docents a Catalunya: 18.000 aspirants per 9.344 places

Últim repàs al temari abans d'examinar-se; alguns amb nervis i altres amb més tranquil·litat. És…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.