Pla mitjà de l'alcalde de Salou, Pere Granados, i del conseller de Territori, Damià Calvet, en roda de premsa. Imatge del 31 d'octubre del 2018. (Horitzontal)
El conseller Calvet ha explicat que mentre no es concreten aquests projectes de futur, el transport públic a la zona estarà garantit amb les estacions del Corredor. Pel que fa a l’estació de Salou-PortAventura, que es quedarà com a final de línia quan els trens deixin de passar per la costa, el conseller ha garantit “no deixarà mai de prestar servei”.
Tant el conseller com l’alcalde de Salou han coincidit a destacar que amb el canvi de govern espanyol hi ha més sintonia a l’hora d’abordar les necessitats pendents. “Amb els anteriors responsables era molt difícil, fins i tot asseure’s a parlar, però els actuals reconeixen les problemàtiques que ens afecten com a societat i mostren voluntat de parlar-ne. La música sona bé, però cal posar-hi lletra”, ha expressat Calvet.
Durant una reunió a l’Ajuntament de Salou, el Govern ha traslladat al consistori que el projecte executiu de canalització del barranc de Barenys ja està enllestit i que les obres podrien començar l’any 2020. Amb aquesta actuació es posarà fi al “problema històric” d’inundacions al barri de la Salut, “impròpies del segle XXI”, segons ha manifestat l’alcalde Granados.
Entre aquest any i el vinent la previsió és fer l’aprovació definitiva del projecte mentre es resolen les expropiacions pendents -quantificades en 4,5 milions d’euros-. Quan es disposi plenament dels terrenys podran començar les obres, previsiblement durant els primers mesos del 2020, segons Calvet. El conjunt de l’actuació s’enfilarà als 14 milions d’euros, comptant les expropiacions, els enderrocs i l’endegament del barranc.
El conseller ha admès que voldrien que la canalització del barranc ja estigués resolta, però ha recordat que una sentència del TSJC va obligar a repensar el projecte. A l’espera de la valoració de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i del propi Ajuntament, el projecte preveu la construcció de diverses basses a l’inici del terme municipal per respondre a les exigències normatives.
La proposta inicial contemplava un cabal Q-200 -la probabilitat d’inundació en un període de 200 anys-, però arran de la sentència judicial ha calgut aplicar un cabal Q-500, que suposa doblar la capacitat de la canalització. Els tècnics han hagut de buscar solucions per garantir aquest volum d’evacuació d’aigües en cas d’avinguda, una qüestio que s’ha resolt amb les basses i no amb més canals de desguàs. L’alcalde ha subratllat que l’opció definitiva evita més expropiacions al barri de la Salut i que els afectats podran cobrar durant l’any vinent.
El Nàstic de Tarragona s'ha endut un cop molt fort en la derrota de l'equip contra l'Andorra per 1 a…
La pluja no ha espantat la solidaritat. I és que, malgrat les precipitacions d'aquest diumenge, l'onzena edició de la marxa…
L'estació d'autobusos de Tarragona va ser fa uns dies escenari d'una situació d'allò més surrealista que va agafar una parella…
Reus acull aquest dilluns 5 de maig l’acte de lliurament de les distincions a les noves 22 noves Ciutats de…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha advertit de la possibilitat de “crescudes sobtades importants de caràcter local” en barrancs…
L'arribada massiva de turistes en temporada alta pot arribar a col·lapsar alguns municipis que no tenen les infraestructures necessàries per…
Esta web utiliza cookies.