Categories: Calafell

Calafell presenta al·legacions contra les pantalles acústiques a la via del tren

L’Ajuntament de Calafel ha anunciat que presenta al·legacions al projecte d’Adif per construir pantalles d’aïllament acústic a la via del tren al seu pas pel municipi. Com altres municipis de la línia ferroviària de la costa, Calafell tem la instal·lació de proteccions opaques més altes que el mur de Berlín, que comporti una destrossa al centre dels pobles i ciutats, que quedarien encara més trencats en dos.

Les al·legacions de Calafell incideixen en el fet que existeixen molts altres mètodes per complir els objectius de sorolls. Per exemple, els que redueixen el soroll en els propis trens en circulació o en les vies, bé pels elements de propulsió i altres de mecànics dels combois, o de rodadura pels carrils. Però aquestes al·legacions remarquen també que, posats a fer pantalles acústiques, hi ha alternatives molt menys lesives: murs vegetals, pantalles de material transparent…

“El que pretén fer Adif és una autèntica barbaritat i això explica, potser, l’obscurantisme amb què està gestionant aquest projecte”, diu l’alcalde, Ramon Ferré. “Imagineu-vos la barrera que significa ja avui en dia la via, flanquejada per murs opacs de cinc metres d’altura, en alguns trams fins i tot de set metres. El mur de Berlín en feia 3,75…”, afegeix.

Ferré diu també: “Arreu d’Europa s’han provat amb èxit tota mena d’alternatives. Tant a les línies ferroviàries com prop dels aeroports. Fins i tot, els gestors ferroviaris i aeroportuaris han pagat la insonorització dels habitatges afectats, amb la instal·lació de finestres amb vidre aïllant”.

L’alcalde subratlla: “No entenem perquè Adif només planteja una única possibilitat, la més agressiva i una de les més cares. Però és més, la mateixa normativa europea que volen complir prioritza la solució en el focus emissor del soroll, no en la recepció del soroll”.

També defectes de procediment

L’Ajuntament també al·lega contra el projecte apel·lant a qüestions procedimentals del màxim relleu i que poden significar la seva nul·litat de ple dret. En particular, Adif ha incomplert l’obligació legal de comunicar el projecte, abans de la seva aprovació, a l’autoritat urbanística competent. Això ha generat una situació d’indefensió.

“Hi ha altres deficiències en la tramitació, que ens donen base per a combatre aquest projecte, perquè incompleixen preceptes bàsics de la pròpia normativa ferroviària i fins i tot de la llei contra la contaminació acústica”, comenta l’alcalde.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Ferit un home per arma de foc en un hotel a Segur de Calafell

Un home ha resultat ferit aquest dissabte a la tarda possiblement per arma de foc…

10 hores fa

Ferit un home en bolcar el seu tractor

Un home de 47 anys ha resultat ferit aquest dissabte en bolcar un tractor a…

10 hores fa

Milers de persones reclamen a Barcelona la “fi del genocidi” a Palestina

La manifestació a Barcelona per reclamar que s'aturi el "genocidi" a Gaza ha reunit 2.600…

10 hores fa

Els estudiants de la UB trenquen relacions amb el Rectorat fins que talli amb Israel

Els estudiants acampats a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) han decidit trencar…

11 hores fa

Collboni lamenta la pèrdua de les dues veïnes de Barcelona

L'Alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha expressat el seu profund lament per la tràgica mort…

11 hores fa

Ferits dos menors de 9 i 5 anys en un xoc frontal entre dos turismes

Un nen de nou anys i un altre de cinc van resultar ferits moderats després…

11 hores fa

Esta web utiliza cookies.