La Ciutat del Penedès

Aprovat al Parlament un paquet de millores de la xarxa ferroviària al Penedès

Algunes mesures són la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies

El grup parlamentari de Junts per Catalunya ha fet un balanç positiu del resultat del ple monogràfic sobre Rodalies que es va celebrar la setmana passada i l’aprovació del gruix de propostes de resolució presentades al Parlament de Catalunya, d’acord amb Impulsem el Penedès.

Inclouen per al Penedès la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies. És el cas de l’R8 fins a Sant Vicenç de Calders, l’R2sud i l’RT2 —aquesta en dos sentits nord, fins a Vilafranca i Vilanova—, per enfortir la connexió de la vegueria amb la zona del Vallès i amb el Camp de Tarragona i el sud del país. 

Entre les inversions i demandes històriques destaca també l’aprovació de la petició de licitar i executar l’estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca, a l’enllaç entre la carretera C-15 i l’AP7.

Junts i Impulsem el Penedès es mostren molt satisfets per l’ampli suport en totes les mesures i actuacions reclamades per a la vegueria Penedès, i subratllen la necessitat d’avançar en un nou model de gestió pròpia, amb visió global de país i que tingui a la ciutadania al centre de les polítiques públiques.

En la seva intervenció al Parlament, la diputada penedesenca Montse Ortiz, va reclamar “una normalitat amb un servei ferroviari digne per a Catalunya, i al servei dels usuaris”.

Per contra, lamenten l’acord què compromet a constituir, abans que finalitzi el 2025, una empresa mercantil per executar de manera directa la gestió de Rodalies, presidida i amb una posició majoritària de la Generalitat i amb direcció executiva independent de Renfe, en contraposició a la proposta de Junts i Impulsem, que aposten per “la garantia i l’excel·lència” de Ferrocarrils de la Generalitat, que “hagués assegurat un traspàs integral i sobirà de la gestió del servei ferroviari a Catalunya”.

“Nosaltres volem acabar amb el model fracassat de Renfe i defensem un traspàs real i integral i 100% català de la mà de Ferrocarrils de la Generalitat. Aquest traspàs, tal com s’ha plantejat, és precari i no solucionarà res”, va assenyalar Ortiz.

Mendo

Missatges recents

Cambrils destinarà més de 25.000 euros per ajuts socials a persones i famílies en risc d’exclusió

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein Bosquet, i la gerent de Comaigua, Tiphaine Anderbouhr, han signat avui la renovació del conveni…

1 minut fa

La nova pizzeria ‘Ditaly’ de Lleida obrirà aquest divendres

Lleida obrirà aquest divendres, 30 de maig, la nova pizzeria 'Ditaly' a l'Illa de l'Oci de Cappont. Així ho han…

2 minuts fa

La Diputació de Lleida instal·la reductors de velocitat per millorar la seguretat de la LV-7045 a Massalcoreig

La Diputació de Lleida, a través de l’Àrea de Serveis Tècnics, ha instal·lat reductors de velocitat a l’entrada del nucli…

3 minuts fa

Enxampen un lladre robant un catalitzador a l’aparcament de l’Horta Gran

La Guàrdia Urbana de Tarragona ha detingut un home de 53 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt…

13 minuts fa

La dona que va atropellar al propietari del seu pis reconeix els fets, però nega que el volgués matar

La dona acusada d'intentar matar l'home que li llogava la casa a la Pobla de Segur el juliol del 2021…

15 minuts fa

El 80% dels alumnes de la UdL estan “cremats” per esgotament emocional

Gairebé el 80% de l'alumnat de la Universitat de Lleida (UdL) que ha respost al primer 'Estudi sobre la salut…

24 minuts fa

Esta web utiliza cookies.