La Ciutat del Penedès

Aprovat al Parlament un paquet de millores de la xarxa ferroviària al Penedès

Algunes mesures són la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies

El grup parlamentari de Junts per Catalunya ha fet un balanç positiu del resultat del ple monogràfic sobre Rodalies que es va celebrar la setmana passada i l’aprovació del gruix de propostes de resolució presentades al Parlament de Catalunya, d’acord amb Impulsem el Penedès.

Inclouen per al Penedès la millora de freqüències i capacitat de la xarxa ferroviària i el perllongament d’algunes línies. És el cas de l’R8 fins a Sant Vicenç de Calders, l’R2sud i l’RT2 —aquesta en dos sentits nord, fins a Vilafranca i Vilanova—, per enfortir la connexió de la vegueria amb la zona del Vallès i amb el Camp de Tarragona i el sud del país. 

Entre les inversions i demandes històriques destaca també l’aprovació de la petició de licitar i executar l’estació intermodal de passatgers del Penedès, ubicada a Vilafranca, a l’enllaç entre la carretera C-15 i l’AP7.

Junts i Impulsem el Penedès es mostren molt satisfets per l’ampli suport en totes les mesures i actuacions reclamades per a la vegueria Penedès, i subratllen la necessitat d’avançar en un nou model de gestió pròpia, amb visió global de país i que tingui a la ciutadania al centre de les polítiques públiques.

En la seva intervenció al Parlament, la diputada penedesenca Montse Ortiz, va reclamar “una normalitat amb un servei ferroviari digne per a Catalunya, i al servei dels usuaris”.

Per contra, lamenten l’acord què compromet a constituir, abans que finalitzi el 2025, una empresa mercantil per executar de manera directa la gestió de Rodalies, presidida i amb una posició majoritària de la Generalitat i amb direcció executiva independent de Renfe, en contraposició a la proposta de Junts i Impulsem, que aposten per “la garantia i l’excel·lència” de Ferrocarrils de la Generalitat, que “hagués assegurat un traspàs integral i sobirà de la gestió del servei ferroviari a Catalunya”.

“Nosaltres volem acabar amb el model fracassat de Renfe i defensem un traspàs real i integral i 100% català de la mà de Ferrocarrils de la Generalitat. Aquest traspàs, tal com s’ha plantejat, és precari i no solucionarà res”, va assenyalar Ortiz.

Mendo

Missatges recents

Quan les dades no tranquil·litzen: la distància entre la seguretat real i la percebuda a Sants-Montjuïc

El darrer dimecres, la seu del Districte de Sants-Montjuïc va acollir una nova sessió de la Comissió de Convivència i…

7 hores fa

L’Ajuntament de Reus defensa que l’estació intermodal estigui a Vila-seca

L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, defensa l'estació intermodal de Vila-seca per tractar-se d'un projecte treballat i consensuat amb el territori,…

7 hores fa

Debut prometedor de l’equip Golf Costa Daurada Padró & CO en el Hexagonal

L'equip Golf Costa Daurada Padró & CO ha iniciat la seva participació en el Circuit Hexagonal de la Federació Catalana…

7 hores fa

“Els Pobles Més Bonics dels Pirineus” inclou 5 municipis catalans

12 municipis del Pirineu i Prepirineu català, aragonès i navarrès s'han unit sota la marca turística “Els Pobles Més Bonics…

7 hores fa

VÍDEO | La Platja de Cunit s’omple de “meduses”

Ahir a la tarda, 9 d’abril, la platja de Cunit va ser escenari d’un fenomen natural curiós i vistós: la…

7 hores fa

Tres atesos, dos amb ferides de gravetat menor, en un incendi a un pis de Terrassa

Tres persones han estat ateses, dues d'elles per ferides de gravetat menor, en un incendi que ha tingut lloc aquest…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.