Aitona ha tancat aquest cap de setmana la temporada turística de la floració amb més de 24.000 visi-tants, una xifra de participació rècord. La campanya per passejar pels camps de presseguers florits, que s’ha allargat quatre setmanes, ha aplegat visitants d’arreu de Catalunya i de l’estat espanyol, així com d’altres països, com ara Argentina o Japó. Tot això, coincidint amb el desè aniversari de la marca Fruiturisme, dins la qual els visitants han pogut gaudir d’un concert del grup Manel, d’una exposició en homenatge a la pagesia aitonenca o descobrir la nova ruta turística ‘Robert Capa a Aitona’, entre altres novetats.
L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, ha fet una valoració positiva de la campanya de la floració i ha desta-cat que s’han superat totes les expectatives. “Encaràvem una campanya molt especial i incerta pel con-text pandèmic en el que encara vivim, però les xifres de participació han superat totes les nostres ex-pectatives. La floració ha tornat a Aitona amb més força que mai”, ha indicat.
Pujol també ha assenyalat que la implicació dels veïns amb la iniciativa ha estat “clau” per aconseguir que el municipi hagi esdevingut un “atractiu turístic privilegiat i únic al sud d’Europa”. A banda, també n’ha destacat la repercussió mediàtica.
Novetats en motiu del 10è aniversari de Fruiturisme
La campanya de la floració 2022 ha comptat amb diverses novetats amb l’objectiu de commemorar el 10è aniversari de Fruiturisme. Entre elles l’estrena del nou web de Fruiturisme, la nova ruta turísti-ca ‘Robert Capa a Aitona’, l’exposició en homenatge a la pagesia aitonenca, la mostra de l’obra de Mari Ros Prieto Hortelano, la primera trobada de tractors i vehicles antics, i el concert de Manel.
Altres activitats
A aquestes novetats també s’hi ha afegit altres propostes de llarg recorregut que campanya rere campa-nya no deixen d’acollir a un gran nombre de visitants i participants. És el cas, per exemple, de la Cami-nada Popular, la iniciativa ‘Apadrina un fruiter’, la Volta al Pantà d’Utxesa, l’11è Concurs de Pintura Rà-pida, les ja tradicionals visites guiades i rutes lliures pels camps i el patrimoni d’Aitona, vols en globus aerostàtics, rutes en bicicleta, i visites d’infants provinents de diferents centres escolars d’arreu del país.
L’Ajuntament comença a preparar la campanya de la fruita
Després de l’’èxit de la campanya de la flor, l’Ajuntament torna a apostar per la campanya de la fruita, una iniciativa de promoció turística centrada en la fruita i el moment de la seva recollida. La campanya, organitzada des de l’Ajuntament juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, donarà a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants conèi-xer, a través de la seva pròpia experiència, el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Les rutes s’iniciaran a l’estiu.
El Nàstic de Tarragona s'ha endut un cop molt fort en la derrota de l'equip contra l'Andorra per 1 a…
La pluja no ha espantat la solidaritat. I és que, malgrat les precipitacions d'aquest diumenge, l'onzena edició de la marxa…
L'estació d'autobusos de Tarragona va ser fa uns dies escenari d'una situació d'allò més surrealista que va agafar una parella…
Reus acull aquest dilluns 5 de maig l’acte de lliurament de les distincions a les noves 22 noves Ciutats de…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha advertit de la possibilitat de “crescudes sobtades importants de caràcter local” en barrancs…
L'arribada massiva de turistes en temporada alta pot arribar a col·lapsar alguns municipis que no tenen les infraestructures necessàries per…
Esta web utiliza cookies.