En aquests moments d’excepcionalitat, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha decretat nous criteris en relació a la identificació i signatura electrònica que permet flexibilitzar els mecanismes de presentació de documentació de forma telemàtica per tal de fer possible que tothom, amb independència de la seva situació, pugui relacionar-se amb l’administració municipal.
Així doncs, l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes acceptarà sistemes alternatius d’identificació per fer tràmits encara que no es disposi de signatura electrònica o certificat digital, fins que duri l’estat d’alarma i no es pugui atendre a la ciutadania presencialment a les OAC. Aquesta mesura permetrà que tothom pugui presentar la documentació per correu electrònic i facilitar la gestió d’instàncies, sol·licituds i peticions diverses, actualment relacionades en gran part amb la conjuntura provocada per la Covid-19.
Serà vàlida la presentació i sol·licitud mitjançant formularis sense signatura electrònica. La identificació i signatura es podran acreditar amb la verificació de la identitat mitjançant sistemes de comprovació manuscrita i constatació de la identitat a través de plataformes d’interoperabilitat d’identificació o adjuntant la documentació necessària per la verificació de la identitat. També es permet la utilització de fotografia o escaneig de la sol·licitud i l’enviament d’aquesta per correu electrònic, telèfon o qualsevol altre mitjàelectrònic.Així, sempre que els sol·licitants de la tramitació s’hagin identificat en la presentació de la sol·licitud no serà necessària la signatura en els documents adjunts. Els sistemes de tramitació mitjançant comunicació telefònica o videoconferència seran igualment acceptats.
Aquestes condicions, però, no invaliden els procediments habituals. El seu objectiu es facilitar els tràmits que els veïns i veïnes del municipi hagin de fer en aquest context de crisi sanitària i de confinament i, al mateix temps, reduir la bretxa digital que sobretot afecta precisament a les famílies vulnerables que poden tenir més necessitat de demanar subvencions o d’altres serveis a causa de l’agreujament de la seva situació.
Per això, des de l’OAC es recorda que si no es disposa de certificat digital i teniu possibilitat de fer-lo és recomanable tenir-lo. Una de les alternatives actuals, que es pot tramitar i serveis per operar des d’un dispositiu mòbil, és l’idCAT Mòbil, que es pot utilitzar per fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya. Us hi podeu donar d’alta en menys d’un minut a https://idcatmobil.seu.cat.
Per més informació us podeu adreçar a les OAC (tel. 93 896 73 00).
Els dos turistes que van quedar il·lesos durant l'atac a l'Afganistan ja han abandonat el…
El Grup de Rescat de Muntanya del cos de bombers i Heliand han intervingut aquest…
Tàrrega tanca avui diumenge el seu 11è Mercat del Vehicle d’Ocasió amb un balanç molt…
La Policia Local de València ha demanat la col·laboració ciutadana per localitzar el conductor d'un…
El PP s'ha desmarcat de la resposta que el govern espanyol ha donat a les…
Aquest matí els serveis d'emergència han rescatat un excursionista accidentat a la zona de Roquetes.…
Esta web utiliza cookies.