Imatge de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Foto: Aj. VNG
L’OMIC de Vilanova i la Geltrú alerta la ciutadania de possibles fraus per Internet, en aquests moments en que tothom es relaciona a través de les xarxes. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor atén aquests dies les consultes de les persones usuàries que arriben via correu electrònic a omic@vilanova.cat, a través del telèfon 93-893.55.55, o les reclamacions que arriben a través de la Carpeta Ciutadana. L’horari d’atenció telefònica és l’habitual de l’Oficina: de 9.30 a 14 h.
Aquestes setmanes en que molts usuaris es connecten a la xarxa des de diversos dispositius i amb aplicacions i programari nou, estan proliferant les estafes o fraus per Internet, a banda de l’enviament de correus electrònics que adjunten virus informàtics o que serveixen per robar dades o suplantar la identitat dels usuaris. És per això que l’OMIC ha difòs les recomanacions de l’Agència Catalana del Consum sobre la seguretat a Internet.
A la pàgina del web de l’OMIC també s’inclou un apartat de consells i recomanacions diverses, algunes relacionades amb la Covid-19.
Tota la informació, aquí.
Des de l’OMIC s’adverteix a les empreses que un dels fraus més comuns aquests dies és un correu electrònic maliciós que suplanta l’Organisme Estatal d’Inspecció de Treball i Seguretat Socal (ITSS).
L’OMIC recomana en aquests casos seguir les recomanacions de la Generalitat per evitar el frau digital.
O per practicar hàbits cibersaludables des de casa.
També recomana vistiar les pàgines sobre ciberseguretat de la Diputació de Barcelona.
I les recomanacions dels Mossos d’Esquadra per evitar les estafes cibernètiques relacionades amb el coronavirus.
En darrer lloc, l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya alerta la ciutadania dels ciberfraus i ciberdelictes relacionats amb la SARS-CoV-2. S’ha constatat un increment de l’activitat cibercriminal que aprofita la situació d’excepcionalitat actual per difondre campanyes malicioses per obtenir accés a dades sensibles.
D’altra banda, l’OMIC de Vilanova i la Geltrú pot assessorar i informar les persones consumidores en casos de fraus que s’estan donant aquests dies no relacionats amb la informàtica, com la visita de falsos sanitaris a domicili que es presenten per fer el test del coronavirus sense haver estat citats prèviament, i que aprofiten per entrar als habitatges. També han atès alguna consulta de consumidors que es queixen pels preus abusius de les mascaretes, el gel desinfectant o els guants a les farmàcies en aquests moments de desabastiment. En aquest sentit, l’OMIC recorda que el preu sobre aquests productes és lliure mentre el govern no digui el contrari.
L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…
El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…
El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…
El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…
Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…
Esta web utiliza cookies.