L’OMIC de Vilanova aconsegueix resoldre amb èxit el 98% dels casos atesos durant 2020

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores, OMIC, va aconseguir durant l’any passat resoldre favorablement el 98% de les reclamacions i mediacions realitzades. L’Oficina de VNG estrena nova imatge i també posa en marxa una campanya informativa coincidint amb el Dia Mundial dels Drets de les persones Consumidores, que se celebra dilluns, 15 de març.

L’alcaldessa, Olga Arnau, ha volgut destacar la voluntat de facilitar al màxim a tothom el coneixement i la reclamació dels seus drets a l’hora de comprar i contractar, “volem que la gent tingui més present que des de l’Ajuntament tenim aquest servei i que tothom pot accedir-hi”.

El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Medina, ha explicat que la voluntat és consolidar la imatge d’aquest servei públic. “Fem un pas més enllà, fem que l’oficina sigui més visible per la ciutadania. Quan parlem de consum veiem que hi ha males praxis, estafes, i cada cop és més important el servei que es fa i que la gent sàpiga els seus drets com a persona consumidora” ha dit.

L’OMIC va aconseguir de gener a desembre de 2020 rescabalar 75.690 €, relatius a més de dos mil casos gestionats. Els temes més freqüents de les consultes i reclamacions són la telefonia (18%) seguits per les assegurances (15%) -que han pujat respecte anys anteriors pel cas de la cínica dental Dentix-, el comerç (14%), i els subministraments bàsics (9%).

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores, ubicada a la plaça de la Vila, ha rebut gairebé la meitat dels casos a través d’instància, un terç a través d’una trucada telefònica i la resta de manera presencial o bé per correu electrònic.

Des de l’inici de les restriccions a causa del Coronavirus l’atenció a l’OMIC ha de ser concertada prèviament. La Covid-19 ha condicionat també el consum, amb un augment de les males praxis relacionades amb el correu electrònic, per exemple.

L’Oficina ofereix informació i assessorament sobre els drets de les persones consumidores, gestiona queixes, reclamacions i denúncies i informa sobre la legislació i normativa relativa en matèria de consum. També és un punt on recollir full de reclamació, gestionar processos de mediació i conciliació i de promoció de campanyes i accions formatives sobre consum.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Rècord històric de vendes per Sant Jordi amb 2 milions de llibres venuts

Les xifres de tancament del Sant Jordi han certificat el que es palpava al carrer des de primera hora: la…

2 hores fa

Un incendi en la planta baixa d’un edifici de Badalona deixa 10 ferits

Un incendi desenvolupat a la planta baixa d'un edifici de 4 plantes de Badalona ha deixat 10 persones afectades, segons…

2 hores fa

Les paradetes de Sant Jordi inunden les rambles de Sabadell

Com ja és habitual, Sabadell s’ha llevat el 23 d’abril amb una alegria especial i amb olor de paper nou…

2 hores fa

“En pau descansi”: Lydia Lozano cancel·la d’urgència la signatura de llibres per Sant Jordi

La periodista Lydia Lozano ha hagut de cancel·lar d'urgència la signatura de llibres que tenia programada aquest dimecres, diada de…

2 hores fa

El PSC de Tarragona reparteix més de 15.000 planters d’alfàbrega per Sant Jordi

Durant tot el dia de Sant Jordi, els i les socialistes de Tarragona han repartit a tota la ciutadania que…

3 hores fa

Lloret de Mar presentarà la 25a edició de les Jornades Gastronòmiques de l’Arròs

El Gremi de Bars i Restaurants de Lloret de Mar ho té tot llest per a la XXV edició de…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.