L’Escola Municipal de Persones Adults de Sant Pere de Ribes continua les classes de manera telemàtica

L’Escola Municipal de Persones Adultes de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes continua la majoria dels ensenyamentsper via telemàticaaquest dies -i així ho farà al llarg del proper trimestre- amb l’objectiu de donar continuïtat als cursos reglats i mantenir el màxim nombre d’alumnes deles formacions ja iniciats, seguint les orientacions i directriusestablertes.

L’Escola ha pogut donar continuïtat a la majoria dels ensenyaments: els dos cursos de GES (Graduat en ESO), el Curs de Preparació a la prova d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), la Prova d’Accés a la Universitat per majors de 25 anys i els cinc grups oficials d’Anglès. Només el curs de castellà per a estrangers s’ha hagut de suspendre i el  d’Anglès Perfeccionament que no ha arribat a iniciar-se en ser  semestral.

Les escoles de persones adulteses caracteritzen pel pes que l’ensenyament presencial té en els seus diversos grups, el contacte directe, la càrrega lectiva i el diàleg entre l’alumnat i els docents, més enllà de les diverses formes de comunicació que permet la tecnologia. Per aquest motiu, l’equip docent del centre municipal està treballa per a establir el major grau de contacte regular amb l’alumnat matriculat per oferir-los suport i mantenir l’assoliment dels continguts programats. També en aquells casos que no disposen de suficients eines i recursos per seguir les classes a distància.

La resposta de l’alumnat a aquest nova situació de modalitat no presencial ha estat satisfactòria. Pel que fa els cursos amb titulació, els estudis pel GES han estat seguits amb bastant d’èxit. Només un 3% no ha respòs a cap dels mòduls. Quant al grup d’accés a CFGS, que es va veure sorprès per la suspensió de les inscripcions de la prova i de la data de realització de l’examen convocat pel Departament d’Ensenyament, han anat responent amb més o menys assiduïtat. Per últim, els quatres grups d’Anglès, estructurats en tres nivells, han tingut un seguiment del 77%.

Els recursos utilitzats per adaptar les docències a la modalitat no presencial s’han implementat progressivament, perquè tot i que l’ensenyament de l’escola promou l’ús de les TIC aquest té un caràcter complementari. S’utilitza el correu electrònic i diverses eines telemàtiques per realitzar tasques com compartir continguts, l’edició de textos, videoconferències, tutorialspropis o de plataformes digitals, hemeroteques diverses, gravacions d’àudio, entre d’altres. L’experiència acumulada en tasques com l’IOC i la formació de l’equip docent en diverses modalitats d’ensenyament en línia, ha proporcionat les eines adients per afrontar aquestes circumstàncies.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Junts reivindica el Hard Rock en un acte a Vila-seca

El Hard Rock, un dels responsables d'aquest avançament electoral, està en debat en el si…

3 hores fa

Mataró celebra els festivals LAVS i Panòptic

LAVS/ / Laboratori d'Art Visual i Sonor és una proposta multidisciplinària que té com a…

4 hores fa

Badalona elabora un Pla de risc de l’arbrat per evitar accidents i preservar el patrimoni vegetal

L’Ajuntament de Badalona està desenvolupant per primera vegada un Pla de risc de l’arbrat que…

4 hores fa

Ordino i Canillo celebren una jornada interescolar

Les escoles franceses d’Ordino i Canillo han celebrat aquest dimarts la primera jornada interescolar a…

4 hores fa

Junts repta el PSOE a acceptar un referèndum “si vol salvar la democràcia”

 Junts+ repta Pedro Sánchez a acceptar un referèndum d'independència si realment "vol salvar la democràcia".…

4 hores fa

El Consell de la Infància proposa implantar la recollida porta a porta a Tortosa

El Consell Municipal de la Infància de Tortosa ha traslladat a l'alcalde, Jordi Jordan, diferents…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.