La Ciutat de Barcelona

Les xarxes instal·lades a l’estació de metro de Catalunya redueixen les incidències un 75%

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reduït en un 75% el nombre de creuaments de vies a l’estació de metro de Catalunya (L1) des que va instal·lar a finals de desembre de 2022 unes xarxes que separen les instal·lacions de metro de les de Rodalies. Aquest element evita que es pugui passar des de l’andana de l’L1 fins a la de Renfe creuant almenys dues vies. L’any 2019 es van detectar 29 casos de creuament de vies i el 2023 van baixar fins als 7. En el que portem de 2024, s’han comptabilitzat 3 baixades a la via.

 

En conseqüència, amb la instal·lació d’aquestes xarxes, s’ha millorat el servei reduint el temps d’aturada que causaven els creuaments. Si el 2019 aquestes incidències van provocar 44 minuts anuals d’aturades, el 2023 —2020 i 2021 no són representatius per la disminució del passatge per  la pandèmia— aquestes es van reduir fins als 10 minuts. En el que portem de 2024, els registres han caigut fins als 8 minuts d’aturades.

 

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha posat en valor aquesta instal·lació amb la qual ha quedat demostrada “que es millora la seguretat dels usuaris i s’ofereix un millor servei amb menys incidències i menys temps d’aturada”. Bonet ha explicat que, tot i que les xifres són molt bones, “se segueix treballant per a poder deixar a zero les baixades a vies”.

 

En aquest sentit, TMB també està realitzant una campanya de sensibilització als seus canals corporatius i xarxes socials sota el lema ‘Baixar a la via, no és la via’. Amb aquesta acció es busca conscienciar sobre el risc de mort que suposa accedir a la zona de circulació de trens. La campanya també explica com procedir en cas d’una caiguda d’objectes a la via.

 

Un punt complex de la xarxa de metro

 

Les vies i andanes de l’estació de Catalunya de la línia 1, estan situades en paral·lel a les de Rodalies i alguns usuaris havien creuat directament a través de l’obertura que existeix a la mitjanera i que es va acabar tapant amb les esmentades xarxes. La situació provocava un gran perill d’atropellament i aturades d’emergència dels trens en circulació. Per evitar-ho, el juliol de 2022 ja es va instal·lar una senyalització de prohibició de baixar a zona de vies mentre que la compartimentació mitjançant les xarxes es va finalitzar el 21 de desembre d’aquell mateix any.

Tags: TMB
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Terrassa ha invertit 105 mil euros en la millora del servei de menjador escolar

El 2024 l’Ajuntament ha dut a terme un major esforç econòmic en actuacions de millora en els espais de menjador…

17 minuts fa

Repsol, sobre el fum negre de les torxes: “Tot i el seu impacte visual, no comporta cap risc”

La indústria petroquímica de Tarragona ha iniciat els procediments de posada en marxa un cop recuperat el subministrament elèctric després…

26 minuts fa

La ciutat es prepara per a una nova edició del Festival Roses de Reus

Reus ho té tot a punt per a una nova edició del Festival Roses de Reus, una iniciativa pensada com…

50 minuts fa

Apagada elèctrica massiva: La versió oficial de Pedro Sánchez

Ahir, 28 d'abril de 2025, Espanya va viure una de les apagades elèctriques més greus dels últims temps, que va…

60 minuts fa

La URV recupera l’activitat aquest dimarts

L’activitat a les facultats, centres i serveis de la Universitat Rovira i Virgili es recuperarà aquest dimarts en la mesura…

1 hora fa

Problemes d’abastiment d’aigua a Tarragona o Barcelona per l’apagada elèctrica

Diversos barris de Tarragona van patir ahir dilluns talls d’aigua arran de l’apagada elèctrica que va afectar, i a hores…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.