Viladecans Soluciona gestiona gairebé 12.000 avisos en el seu primer any

Gairebé un miler d’avisos al mes per incidències a l’espai públic s’han comunicat en el primer any de vida del servei Viladecans Soluciona, implantat per l’Ajuntament per a una gestió més eficient. En total, han estat 11.905. El 78 % d’alertes les ha registrat la plantilla municipal mateixa i el 22 %, la ciutadania.

Per tant, la col·laboració dels veïns i veïnes permet detectar un de cada cinc desperfectes que, d’altra manera, es tardaria més a abordar, ja que la ciutat té 60 places i parcs i més de 120 quilòmetres de carrers que no es poden revisar al detall de forma permanent. Viladecans Soluciona agilitza la seva resolució, que és de 10,7 dies de mitjana.

Dels 2.659 avisos facilitats per la ciutadania al llarg d’aquest any, la majoria fan referència a la necessitat de neteja per incivisme, les voreres i els fanals. El 51 % es localitzen al Districte 1, el 28 % al Districte 2 i el 21 % al Districte 3. Les incidències tenen un procés de resolució que l’administració municipal sempre intenta que sigui en el menor temps possible.

Els tècnics, primer, analitzen cada avís i valoren si es pot resoldre i si es pot fer a curt o a llarg termini. Després cerquen solució i, quan es finalitza, envien un missatge explicant si s’ha pogut resoldre o no. En cas negatiu, pot ser que no siguin competència municipal o que ja estiguin planificades en un servei periòdic. Així, només un 7 % de totes les incidències que l’Ajuntament pot atendre (el 79 % del total) estan pendents de resolució.

Resolució de problemes a un clic

Per utilitzar Viladecans Soluciona cal instal·lar en el mòbil l’aplicació Viladecans&Tu, des­ca­rre­gant-la gratuïtament de la botiga virtual d’aplicacions. Una vegada fet, només cal donar-se d’alta, seleccionar un dels tipus d’avisos i obrir la incidència adjuntant-ne la fotografia.

El servei va començar oferint una gran varietat de temes per comunicar, però al llarg de l’any se’n van incorporar de nous, relacionats amb el medi ambient, per a qüestions fora de la zona urbana, i amb la salut pública, per a fauna i plagues urbanes. Pròximament, l’Ajunta­ment preveu ampliar amb d’altres com l’avís de vehicles abandonats, incorporant així la Policia Local a la gestió del servei. La valoració ciutadana de Viladecans Soluciona és positiva: un 61 % de persones preguntades van puntuar amb un 4 o un 5 sobre 5 la seva gestió.

Tags: Viladecans
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Vilafranca del Penedès impulsarà el comerç just amb la campanya ‘I tu, què tries?’

Aquest mes de maig nombroses organitzacions de diferents punts de Catalunya se sumen a la celebració del Mes Mundial del…

3 minuts fa

Lleida celebra el Dia Internacional de la Dansa amb una exposició i una mostra de dansa

En el marc del Dia Internacional de la Dansa, que se celebra el 29 d’abril, s'inaugura avui a la Llotja…

21 minuts fa

Enxampen en plena apagada a Lleida un conductor que gairebé quintuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Urbana de Lleida va denunciar penalment aquest dilluns a la nit, en plena apagada energètica, un home de…

21 minuts fa

L’apagada elèctrica ‘provoca’ 21 ferits de diversa consideració pels generadors

Després de la gran quantitat d'hores en què l'electricitat va desaparèixer de les cases, molts van utilitzar els seus propis…

21 minuts fa

La Diputació destina 2 MEUR per al trasllat del conservatori de música la Tabacalera

La Diputació de Tarragona ha aprovat en el ple d'aquest dimarts un modificatiu de crèdit que inclou una partida de…

31 minuts fa

Tortosa crea un departament de psicologia juvenil gratuït

L'Ajuntament de Tortosa activarà a partir del mes de maig un servei de psicologia juvenil, un servei gratuït, proper, accessible…

41 minuts fa

Esta web utiliza cookies.