La Ciutat de Barcelona

Les valoracions del Metro de Barcelona freguen màximes històriques

Són les dades que reflecteix l’últim Estudi de Percepció del Client

L’opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és molt favorable i millor que la de l’any anterior, tant en bus com a metro, segons l’últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2023.

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d’autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,09, que suposen 0,5 punts més que l’any passat, mentre que a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,94, que és 0,9 punts més que al 2022 i la puntuació més alta a metro d’aquest índex des de 2010.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que els alts nivells de satisfacció d’aquest any encara tenen més valor “ja que es mantenen en màxims històrics en un any en què s’han trencat tots els rècords de validacions” i, tot i això, “la qualitat del servei s’ha millorat” donant una resposta “satisfactòria”. Bonet ha assenyalat que “aquests bons resultats són fruit de l’esforç i la bona feina dels treballadors i les treballadores de TMB”.

Els gràfics mostren l’evolució dels dos índexs des del 2010 (el 2019 no es va realitzar l’estudi) d’una satisfacció global que es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari.

D’altra banda, hi ha l’Índex de Satisfacció del Client (ISC) que es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d’oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda. En tots dos sistemes de mesura de les xarxes de bus i metro els valors es mantenen estables respecte a les dades de 2022.

En el cas de metro els aspectes que més destaquen els usuaris de les línies fan referència a la rapidesa, accessibilitat i a la informació general rebuda en qualsevol aspecte relacionat amb la xarxa. Pel que fa a l’àrea de bus, els atributs que més valoren els usuaris són els que fan referència als aspectes de fiabilitat tècnica, l’accessibilitat i als serveis d’atenció al client i informació a l’usuari.

Tags: BarcelonaTMB
Melissa Redacció Grua

Missatges recents

Valls, seu de la 5a edició de la Ruta Sense Límits Road 2025

Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…

4 minuts fa

Obre un nou supermercat a Tarragona, el quart de la marca a la ciutat

La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…

12 minuts fa

Es presenta la Festa Major de Santa Anna 2025 del Vendrell: Un crit d’autenticitat, emoció i identitat col·lectiva

Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…

19 minuts fa

Acord històric dels supermercats Llobet: Alguns canviaran de nom i de marca

El Grup Llobet, amb seu a Sant Fruitós de Bages i amb una forta implementació al sector de l'alimentació a…

32 minuts fa

Mor el periodista català Xavier Borràs Calvo amb 68 anys

El periodista Xavier Borràs Calvo (Barcelona, 1956) ha mort aquest divendres amb 68 anys a la Vall d'en Bas (Garrotxa),…

60 minuts fa

Mor un treballador de 41 anys electrocutat a la Zona Franca de Barcelona

Un treballador de 41 anys ha mort electrocutat en rebre una descàrrega elèctrica mentre feia tasques de desmuntatge en una…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.