El ple municipal de Sant Cugat del Vallès d’aquest mes de desembre ha aprovat —amb els vots a favor de tots els grups municipals excepte Vox, que hi ha votat en contra— la licitació del nou contracte de servei de neteja viària i recollida i transport de residus. La previsió és posar-lo en marxa a finals de 2024, una vegada hagi finalitzat el procés d’adjudicació i de resolució de possibles al·legacions.
El nou servei incorpora importants millores i s’ha preparat amb un objectiu prioritari: adaptar-lo a les necessitats actuals de Sant Cugat. Cal tenir present que l’actual concessió es va adjudicar l’any 2010 i que durant tots aquests anys la població ha crescut un 17% amb el desenvolupament, entre d’altres, dels barris de Volpelleres i can Mates.
Les millores es podran dur a terme gràcies, en primer lloc, a l’augment d’un 53% dels recursos econòmics que hi destinarà l’Ajuntament (passant dels 8 M€/any de la licitació del 2010 als 12,29 M€/any de la licitació del 2023):
Cal tenir en compte que l’actual concessió es va acabar adjudicant per 7,2 M€/any. És probable que l’adjudicació del nou servei també sigui inferior als 12,29 M€ per les possibles ofertes a la baixa que presentin les empreses durant el procés de licitació.
Aquest augment de recursos econòmics anirà acompanyat d’un major nombre d’efectius —que s’acabarà concretant una vegada s’adjudiqui el contracte— i d’una renovació i millora general de la maquinària (camions, escombradores…), que s’anirà adquirint gradualment.
El nou servei de recollida de residus s’ha dissenyat per reforçar encara més la recollida selectiva i avançar cap a una millor sostenibilitat en la gestió dels residus.
Es manté i millora aquest sistema de gestió, que ha aconseguit molt bons resultats en l’actual prestació del servei. Consisteix a inspeccionar la feina diària de l’empresa concessionària i recollir tota la informació. Una vegada analitzada i avaluada, s’elabora la factura mensual basada en el servei real fet per l’empresa concessionària.
D’aquesta manera l’Ajuntament té un control directe del nivell de cobertura i la qualitat del servei. A més, amb la informació recollida es poden aplicar millores contínues per optimitzar i fer més eficient el servei. L’objectiu final és oferir un servei de qualitat en la prestació d’aquest servei públic.
La llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sòls contaminants per a una economia circular, aprovada a partir d’una directiva europea, assenyala que a partir de l’any 2025 la ciutadania ha de pagar una taxa per cobrir el servei de recollida i transport de residus. Aquesta taxa no és uniforme, sinó que cadascú l’ha de pagar en funció dels residus que genera i de l’ús que fa de les fraccions de recollida.
Per aquest motiu, com hem explicat, es posa en marxa un sistema per tenir un major control sobre els residus: tots els contenidors de resta i orgànica estaran tancats i només els podran utilitzar el veïnat a través d’un clauer, d’una targeta o d’una aplicació mòbil. A Valldoreix també hi haurà un major control de la recollida porta a porta a través d’un xip.
Dues vegades l’any es realitzaran caracteritzacions dels residus generats a cada barri amb l’objectiu de comprovar si s’ha fet correctament la recollida selectiva (comprovant la presència o no de residus impropis). A partir d’aquestes dades es calcularà la taxa que el veïnat, en funció del barri on viu, haurà de pagar.
La neteja viària i la recollida de residus és, a escala econòmica, la concessió més important de l’Ajuntament. El nou servei té un cost global de licitació de 130.696.121,44 € i està repartit en 4 lots:
Cal destacar que el lot 2 (manteniment i neteja exterior de contenidors) té un component social, ja que està adreçat únicament a empreses del tercer sector.
Unes 200 persones han protagonitzat una marxa lenta des de Cerdanyola del Vallès fins al campus de la Universitat Autònoma…
Aquest divendres, 25 d’abril, Vila-seca començarà el cap de setmana en clau de jazz, amb el concert d’Alba Armengou, que…
Les escoles de música de la Diputació a Reus, Tarragona i Tortosa han obert aquest dimarts dia 22 d'abril el…
El Departament d'Esports ha obert avui la convocatòria de subvencions pluriennals per al desenvolupament dels programes d'esport escolar de la…
L’Ajuntament de Berga ha iniciat el projecte per a la redacció del Pla Especial Urbanístic del catàleg de masies i…
La Policia Local de Blanes (Selva) ha detingut un home que va amagar 38,37 kg de marihuana en el maleter…
Esta web utiliza cookies.