La quota de patinets elèctrics que circulen per carrils bici a Barcelona ha baixat per primer cop en quatre anys, segons un estudi del Bicicleta Club de Catalunya (BACC). D’acord amb l’estudi, que analitza la mobilitat quotidiana en bicicleta i patinet elèctric durant els mesos de setembre i octubre de 2023 a sis ubicacions de la ciutat, la quota d’ús del patinet baixa fins al 27,46%.
La quota modal del patinet va créixer ràpidament fins al 2020 (29%), es va estabilitzar el 2021 (30,8%), 2022 (32,14%) i ha baixat el 2023 fins al 27,46%. L’estudi no n’analitza els motius, però apunta la prohibició d’entrar-lo al transport públic com a possible explicació. En les ubicacions analitzades, l’ús dels patinets ha baixat un 17 % respecte al 2022.
Pel que fa al repartiment modal als carrils bici, mentre que un 27,46% són patinets, el 72,5% són bicicletes. És la més alta de totes les edicions i suposa un avenç de 4,6 punts percentuals. Així, en termes generals, i agregant tots els vehicles observats en dues categories (bicicletes i patinets elèctrics), el vehicle més utilitzat als carrils bici continua sent la bicicleta.
Analitzant cada tipologia de vehicle inclosa, la més comuna és la bicicleta d’ús urbà (32,2%), el Bicing (24,1%) i la bicicleta plegable (15,4%). D’acord amb les dades, la bicicleta d’ús urbà desplaça el patinet elèctric com a tipus de vehicle individual més utilitzat.
L’ús del Bicing representa ja un de cada quatre desplaçaments en bicicleta. En aquest cas, la versió elèctrica (19,78%) es fa servir cinc vegades més de mitjana que la versió mecànica (4,66%). Aquesta quota augmenta edició a edició, per la qual cosa la versió elèctrica puja, i la mecànica es fa servir cada vegada menys.
Si la distinció es fa segons si és elèctric o mecànic, la radiografia destaca que de cada 10 usuaris, 4 van amb bicicletes mecàniques, 3 fan servir el pedaleig assistit (bicicletes elèctriques de qualsevol mena) i les altres 3 fan servir el patinet elèctric en els desplaçaments pels carrils bici diàriament.
Des del BACC, creuen que l’augment i l’existència de bicicletes plegables és un símptoma de la falta d’aparcament segur a la ciutat i reclamen crear una xarxa d’aparcaments segurs a la ciutat. A banda, també veuen urgent completar la xarxa ciclista per fer-la segura i que es puguin fer desplaçaments complets per carrils bici protegits.
També apunten que el Bicing elèctric es fa servir gairebé cinc vegades més que la versió mecànica i demanen migrar totes les bicicletes de Bicing a la versió elèctrica per fomentar l’ús més gran d’aquest sistema.
En relació amb la bretxa de gènere observada, aquesta empitjora edició a edició. De cada 10 persones que fan servir els carrils bici (amb qualsevol vehicle), només 3 són dones. Tot i que els motius poden ser diversos, des del BACC es considera urgent revisar el disseny de la infraestructura amb perspectiva de gènere per fer-la més inclusiva.
Ahir dijous la platja de la Pineda va acollir l’alliberament d’una tortuga marina a càrrec…
Aquest divendres s’ha obert al públic el pati de llevant de la Casa Duran de…
L’Ajuntament de Mollet torna a obrir els patis de les escoles durant els mesos d’estiu.…
El ple de l'Ajuntament de Tortosa ha aprovat avui en sessió extraordinària una modificació pressupostària…
Aquesta setmana s’ha posat en marxa la prova pilot del servei d’atenció telefònica de l’Ajuntament…
Les autoritats investiguen la mort d'un home i una dona, un matrimoni, que han estat…
Esta web utiliza cookies.