L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de L’Hospitalet va atendre 7.507 consultes i va tramitar 1.469 expedients per reclamacions durant l’any 2020.
Es constata, doncs, un manteniment pel que fa al nombre de consultes i un decreixement en el nombre de reclamacions (46 %) respecte de les dades de l’any anterior, en gran part per la baixada del consum de les famílies durant el 2020 a causa de les mesures excepcionals per la pandèmia.
De les més de 1.400 reclamacions, un 47 % s’han resolt a través de la mediació, per un acord entre les parts o bé per resolució de la Junta Arbitral de Consum a través d’un laude. El temps mitjà de tramitació de les reclamacions ha estat de 95 dies. Durant l’any passat, la Junta Arbitral de Consum va emetre 35 laudes o resolucions amb els mateixos efectes que les sentències judicials.
Els sectors més reclamats han estat el de serveis, amb un 38 %, seguit per telefonia i telecomunicacions, amb un 23 %, i, finalment, subministraments a la llar, amb un 13 %. Dins del sector de subministraments a la llar, cal assenyalar que la major part de les reclamacions i consultes (77 %) fan referència a subministrament elèctric (suspensions, avaries, canvi de comercialitzadora, presumptes fraus, etc.).
D’altra banda, cal remarcar que el sector de l’habitatge ha concentrat durant l’any 2020 el 24 % del total de les consultes, una demanda molt superior a l’habitual en altres anys a causa de les mesures adoptades per l’Estat en matèria de lloguer d’habitatges per donar suport a persones i unitats familiars en situació d’ERTO o que havien hagut de cessar el negoci per les mesures adoptades per fer front a la pandèmia de març a juliol de 2020.
Finalment, l’any passat, amb motiu de la pandèmia, no es van organitzar accions formatives de consum a les escoles i l’OMIC va concentrar els seus serveis en l’atenció telemàtica i telefònica de les persones consumidores.
L’OMIC de L’Hospitalet es va inaugurar el 1983 per donar resposta a les necessitats de protecció de la ciutadania com a consumidors de béns i usuaris de serveis, mitjançant procediments que permeten la defensa dels seus drets, en col·laboració amb altres administracions i institucions.
L’OMIC té la seu al carrer de la Riera de la Creu, 32, i el telèfon de consultes és el 93 402 60 30.
Les biblioteques de la Universitat de Lleida (UdL) han iniciat aquest dissabte, 17 de maig, un període d'obertura extraordinària per cobrir…
Un nou vídeo que circula per les xarxes mostra que la conductora de l'atropellament que dijous va deixar 17 ferits…
Des d’aquest dilluns 19 de maig i fins al dijous 23, les persones joves d’arreu de Catalunya poden presentar la…
Un motorista ha resultat ferit crític aquest matí en un accident a la carretera C-26, al seu pas per Les…
Els Mossos d’Esquadra van detenir el 7 de maig a Barcelona un home per estafar una cinquantena de persones vulnerables…
Es registren retards que poden superar els 20 minuts a les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17 per…
Esta web utiliza cookies.