Pla de la propietària de la Corseteria Alfonsita, Rosa María Toribio.
L’alternativa de les grans plataformes ‘online’
Obrir un portal propi és tot un repte. És per això que altres empreses prefereixen trucar a la porta de les grans plataformes de comerç ‘online’ per agilitzar els tràmits i, alhora, ser capaços d’arribar a altres països a canvi de sacrificar una part del seu marge.
De cara a aquesta campanya de Nadal, l’aposta per Amazon i la seva web es manté ferma (el portal estatunidenc encara representa un 30% de les vendes). Per altra banda, la companyia ha donat més pes a l’estratègia dels descomptes i a la comunicació. “Aquest any estem sent més generosos amb les promocions –Alcocer explica que mai n’havien llençat tantes- i hem reforçat el missatge que un producte com el nostre t’ajuda a estalviar diners”, comenta. Encara que aquest any s’hagin registrat pics de venda poc habituals, Nadal continua sent l’època més important de l’any. “Suposa aproximadament un 40% de les nostres vendes anuals”, assegura Alcocer.
És per això que també defensa el paper que poden jugar grans plataformes com Amazon a l’hora d’ajudar les pimes del territori. Cal recordar que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va instar aquesta setmana a no comprar productes a través dels grans portals ‘online’ i a afavorir el comerç local. Per Alcocer, les declaracions de Colau “són necessàries i tenen un sentit, que és donar suport a l’economia local”. “Malgrat tot, no hem de perdre de vista que moltes empreses com nosaltres també venem per Amazon; si els consumidors es fixen en el que compren, poden col·laborar igualment amb el comerç local”, afegeix.
Quan l’aposta pel canal ‘online’ no surt a compte
Tot i que una part important de les pimes del país s’han llençat al mercat ‘online’, també hi ha comerços a qui l’alternativa no els surt a compte. És el cas de la Corseteria Alfonsita, situada al barri de Vilapicina de Barcelona, un comerç especialitzat en roba interior feta a mida. “El nostre client prefereix venir, emprovar-se la roba i saber que se li adapta; no ens sortiria a compte”, explica l’encarregada del local, Rosa María Toribio. Davant aquesta situació, ha actualitzat totes les xarxes socials i confia en el boca-orella per reactivar el negoci. “Botigues especialitzades com la nostra n’hi ha poques; no és fàcil treballar ‘online’, però si la gent està contenta amb el servei, ho explica”, diu Toribio.
Com cada Nadal, la botiga es juga bona part dels seus ingressos. “Juntament amb les vendes de l’estiu, que representen gairebé la meitat del negoci, Nadal suposa un 30% de la nostra facturació anual”, explica. Toribio, però, creu que passarà una campanya “dolenta” i també es mostra preocupada per l’any vinent. “Tampoc sabem exactament què podem comprar, perquè no sabem si després de Nadal ens tornaran a confinar”, lamenta.
Un jove de 30 anys ha mort aquesta matinada després de ser apunyalat al mig del carrer a Guadalajara. Segons…
L'Espai Jove de Valls ha acollit aquest dissabte 26 d'abril la festa de lliurament dels premis de la 18 a edició del…
Aquest dissabte 26 d'abril s’ha inaugurat oficialment el Pou de Gel d’Alcarràs, després de la seva restauració i adequació, recuperant…
Aquest divendres, el Tinglado 1 del Moll de Costa ha acollit l’acte d’inauguració de l’exposició del 35è aniversari dels Gegants…
La proximitat entre la Setmana Santa i la diada de Sant Jordi han propiciat que la Setmana Medieval de Montblanc…
Aquest matí, al voltant de les deu, s'ha localitzat el cos sense vida d'un home al voltant del camp de…
Esta web utiliza cookies.