L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, ha presentat aquest matí a la Plaça de la Vila la nova contracta de neteja en un acte festiu i obert a la ciutadania, amb activitats lúdiques per als més petis i petites. Durant la presentació s’ha donat a conèixer “Llueix Santa Coloma”, la nova campanya de sensibilització que vol connectar amb els veïns i veïnes a través d’un missatge senzill però potent: quan cuidem casa nostra, llueix. I Santa Coloma és casa nostra.
“Amb ‘Llueix Santa Coloma’, volem sumar complicitats i transmetre un missatge clar: quan cuidem la ciutat entre totes i tots, Santa Coloma brilla”, ha explicat l’alcaldessa, Mireia González, durant la presentació de la nova contracta de neteja. “No només volem que la ciutat sigui neta, sinó també que els colomencs i colomenques sentin un sentiment de pertinença, orgull i responsabilitat compartida”, ha afegit González. Amb aquest esperit, ha detallat, “la campanya apel·la al sentiment de pertinença i convida a veure la ciutat com una llar comuna: neta, polida, ordenada i tranquil·la, una ciutat de la qual sentir-nos orgulloses i orgullosos, que lluïm i que volem mostrar”.
Mireia González ha destacat que el nou contracte “incorpora millores substancials en l’àmbit de la neteja”, com l’increment de freqüències en la recollida selectiva i el rentat de contenidors, la creació de brigades d’intervenció immediata, l’ús de vehicles elèctrics i la instal·lació de 15 punts de càrrega semiràpida per a aquests vehicles”, ha detallat l’alcaldessa.
Mireia González ha destacat que el nou contracte “incorpora millores substancials”, com l’increment de freqüències en la recollida selectiva i el rentat de contenidors, la creació de brigades d’intervenció immediata o l’ús de vehicles elèctrics. A més, ha afegit que “reforcem els serveis de neteja viària amb la incorporació de la neteja de taques amb hidropressió i el fregat de voreres”, subratllant l’esforç de l’Ajuntament per mantenir neta la ciutat, amb una inversió que ronda els 140 milions d’euros.
En el decurs del seu parlament, l’alcaldessa ha anunciat també una propera revisió de l’ordenança municipal de civisme per incrementar les sancions a actituds i comportaments incívics.
Una ciutat neta és una ciutat que brilla
Amb aquest lema, l’Ajuntament fa una crida al compromís col·lectiu per mantenir els carrers, places i espais públics en les millors condicions. La campanya neix amb la voluntat d’implicar la ciutadania i de posar en valor la tasca que es fa per garantir un espai públic de qualitat, sostenible i modern. El missatge es transmet amb un to proper i familiar, utilitzant un llenguatge que juga amb el doble sentit de les paraules. “Llueix Santa Coloma” és, alhora, una invitació a lluir la ciutat amb orgull i un recordatori que, si la cuidem, Santa Coloma llueix.
La campanya, que ha estat dissenyada per l’agència Contrapunto BBDO, una de les agències creatives de referència a nivell nacional i internacional, es complementa amb una sèrie d’il·lustracions simpàtiques i quotidianes, que representen veïns i veïnes netejant espais emblemàtics de Santa Coloma. L’estil gràfic, senzill i acollidor, reforça el sentiment de proximitat i identitat col·lectiva
La contracta de servei més important de la història de Santa Coloma
“Llueix Santa Coloma” acompanya la nova contractació del servei de neteja viària i recollida de residus, la més ambiciosa i rellevant de la història de l’Ajuntament, amb un pressupost proper als 140 milions d’euros i vigència fins al 2033 i que ha estat adjudicada a les empreses PreZero i SERSA. Aquest nou contracte suposa una aposta decidida per la sostenibilitat, la innovació i la millora de la qualitat de vida als barris, i es converteix en una peça clau per assolir una ciutat més neta, més eficient i preparada per al futur.
Aquest contracte, que es divideix en quatre lots: recollida de residus i neteja viària, recollida selectiva i de voluminosos, renovació de contenidors i implementació d’una nova plataforma de control i seguiment dels serveis, té com a objectiu millorar la qualitat del servei a tots els barris, sota criteris de sostenibilitat, eficiència i mirada de futur.
El nou contracte incorpora millores substancials, com l’increment de freqüències en la recollida selectiva i el rentat de contenidors, la creació de brigades d’intervenció immediata, l’ús de vehicles elèctrics i la instal·lació de 15 punts de càrrega semiràpida per a aquests vehicles. També es reforcen els serveis de neteja viària amb la incorporació de la neteja de taques amb hidropressió i el fregat de voreres. A més, s’impulsa un nou servei de recollida comercial d’envasos, i es reforça la recollida d’orgànica, paper i cartró en aquest sector. Tot plegat s’emmarca en l’Acord Metropolità pel Residu Zero i en els compromisos per assolir el 55% de reciclatge l’any 2025, d’acord amb la normativa europea.
Els militants d'ERC a Barcelona estan votant telemàticament des de les 10 del matí per escollir la nova direcció de…
Aquest matí, a les 11.33 h, els serveis d’emergències 112 ha rebut l’alerta d’un incendi en una gran pila de…
L'Ajuntament de Barcelona ha activat l'instrument d'emergència humanitària per mobilitzar 300.000 euros que serviran per finançar projectes d'ajut humanitari al…
La víctima mortal de l’accident de trànsit d’aquest divendres a l’AP-7 a l’altura de Martorell (Baix Llobregat) és un home…
L’emoció i el silenci han regnat aquest dissabte a la plaça Sant Pere, plena de gom a gom, durant el…
El plenari de l’Ajuntament de Vila-seca celebrat aquest divendres 25 d’abril a les 19 hores s’ha iniciat amb l’aprovació de…
Esta web utiliza cookies.