L’Agenda Urbana del Comerç de Sant Boi 2030 s’ha presentat en un acte públic al Palau de Marianao. És un full de ruta per abordar a escala local la transformació del sector i els seus grans reptes de futur. Entre les mesures que proposa hi ha reforçar la centralitat de l’eix cívic i comercial de la ciutat, promoure l’emprenedoria i potenciar l’oferta basada en les singularitats del producte de proximitat.
La tinenta d’Alcaldia de l’Àrea de Ciutat Emergent, ha obert l’acte. La presentació de l’Agenda Urbana del Comerç ha estat a càrrec de Maria Segarra, CEO de l’empresa Intueri Consulting, consultora especialitzada que ha assessorat el procés d’elaboració del pla.
L’Agenda Urbana del Comerç preveu 18 accions per dinamitzar el comerç local, reforçar la seva competitivitat i potenciar un model de gestió basat en les aliances.
Un dels objectius més importants que es plantegen és reforçar la centralitat de l’eix comercial Francesc Macià-Lluís Pasqual Roca, tot estenent el seu recorregut cap a altres barris, senyalitzant-lo de manera uniforme, potenciant la qualitat urbana de l’entorn i generant activitat mitjançant la presència de nous equipaments públics. La intenció és alinear aquest objectiu amb el projecte transformador ‘Ciutat dels 15 minuts’ previst al pla d’acció de l’Agenda Urbana de Sant Boi. Fent servir aquest eix com a element vertebrador, es vol avançar cap a un model de ciutat on tots els serveis i equipaments de proximitat es trobin a quinze minuts o menys de qualsevol punt de Sant Boi caminant o en bicicleta.
Una altra proposta de l’Agenda Urbana del Comerç és que l’oferta comercial de la localitat potenciï les singularitats del producte de proximitat, tot aprofitant la presència del Parc Agrari del Baix Llobregat i l’aposta col·lectiva per un model d’alimentació saludable. Fomentar l’emprenedoria en el sector i dinamitzar els espais comercials actualment en desús són altres objectius rellevants previstos en aquest ‘full de ruta’.
Durant l’acte de presentació de l’Agenda Urbana del Comerç s’ha presentat un estudi d’hàbits de compra encarregat per l’Ajuntament de Sant Boi i un de més específic sobre la compra digital elaborat per l’associació Sant Boi Comerç.
L’Agenda Urbana del Comerç 2030 és la primera de les agendes sectorials que l’Ajuntament té previst abordar en àmbits concrets de les polítiques municipals. Totes elles s’alinearan amb la planificació estratègica global que estableix el Pla d’acció de l’Agenda Urbana de Sant Boi.
Agenda Urbana del Comerç
Agenda Urbana dels Polígons d’Activitat Econòmica
Agenda Urbana de Seguretat
Agenda Urbana Escolar
Agenda Urbana d’Esports
Agenda Urbana de Cultura
Per elaborar l’Agenda Urbana del Comerç s’ha analitzat l’oferta comercial del municipi, s’han identificat els nivells de consum i els hàbits de compra i s’han fet entrevistes amb comerciants locals per identificar els principals reptes del sector. L’associació Sant Boi Comerç ha col·laborat en el procés d’elaboració.
Els sous bases de les bandes més baixes de la policia s'incrementaran un 11,5%. Així ho ha anunciat el cap…
Un total de 194.350 vehicles ja han sortit de l'àrea metropolitana de Barcelona entre tres de la tarda i nou…
La sala Josep-Lluís Palacios de la Casa de la Vila a Ribes ha acollit aquest dijous 5 de juny el…
Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dijous dos joves a Caldes de Montbui en un dispositiu de prevenció conjunt amb…
Aquest matí, a les 10h, ha obert les seves portes a la plaça de la Llibertat la 9a Mostra de…
L’any 1995, la Diputació de Tarragona va concentrar la gestió dels tributs dels ens locals a BASE, un organisme autònom…
Esta web utiliza cookies.