La Ciutat de Barcelona

Betim Budzaku: “Tenir totes les pistes d’Andorra en un forfet és un gran avantatge”

El turisme té un gran pes en l’economia andorrana. Conscients d’aquesta rellevància, el país intenta diversificar els seus mercats, potenciant àmbits com la gastronomia, el comerç o el benestar. A més d’aquest valor afegit que pretén mostrar Andorra, aquest hivern compta amb previsions esperançadores, donat que totes les pistes d’esquí del país estaran disponibles sota un sol forfet. Betim Budzaku, director general d’Andorra Turisme, fa un balanç de la temporada d’estiu i ens parla dels objectius de cara un hivern encoratjador.

 

Quin balanç fa de la temporada d’estiu?
Honestament, ha sigut molt bona. Estem sortint d’una pandèmia -de fet, encara no n’hem sortit del tot- i tenim una de les millors xifres de la història d’Andorra. Agafàvem com a punt de referència el 2019, que va ser un any espectacular, i no estàvem massa segurs si podríem arribar al nivell. Hem recuperat el mercat espanyol i francès i hem començat a treballar amb els mercats centreeuropeus que ens han ajudat a tenir una temporada excel·lent.

 

Comenten que han de diversificar el seu turisme, més enllà de l’esquí. Un bon exemple és el Shopping Festival, que ha acabat fa poc. Com ha funcionat?
Sempre busquem fer esdeveniments per èpoques en què la gent no acostuma a venir a Andorra. Vam començar amb el tema d’hivern, que està més que consolidat, però les altres estacions de l’any també ens interessen. Un exemple és l’Andorra Shopping Festival, que va néixer amb la intenció de fer atractiva Andorra a l’octubre i novembre. Estem esperant les dades, però els primers imputs que tenim van ser espectaculars. Si mirem el que és més fàcil de mesurar, com l’ocupació hotelera, hem estat entre 85-90%, molt alta.

 

 

De cara a la temporada d’hivern, què aporta aquesta simplificació de l’oferta d’esquí?
Generem uns 2,6 milions de dies d’esquí i estem pràcticament al TOP5 mundial, el nostre punt de referència. La comunicació és complexa perquè fer conèixer una marca és un gran esforç, però Grandvalira és la marca més potent que tenim després d’Andorra. Per això, tenir la possibilitat d’anat a totes les pistes en un únic forfet és un gran avantatge i ens posa en una dimensió comunicativa molt senzilla. Combinem la marca d’Andorra amb la de Grandvalira.

 

Quina temporada d’hivern hem d’esperar?
Últimament sempre és sorprenent. La covid ho ha canviat tot. Quan no esperes que hi hagi tanta despesa en viatges, després veus que la gent ve igualment. És una incògnita global i nosaltres ens podem basar en la inversió que hem fet. Si el nivell de prereserves a l’hivern va en la mateixa línia que ara, tindrem un hivern espectacular. Ens fa por i respecte parlar d’això perquè no sabem com reaccionarà el mercat. Tot i això, hem començat molt bé, tenim neu, comptem amb una marca bona com Grandvalira Resorts i les reserves estan a un nivell espectacular. A l’abril farem balanç.

Tags: Andorra
Adrià Miró

Graduat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster de Comunicació Política i Social per la Universitat Ramon Llull. Cap de redacció i responsable de continguts polítics.

Missatges recents

Portes obertes del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla

La cuina del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla, que s’ubica a les dependències de l’Esplai de la Gent Gran al carrer…

10 hores fa

Obertes inscripcions al Stage d’Estiu 2025 del Golf Costa Daurada

Golf Costa Daurada ja ha obert les inscripcions a l'Stage d'Estiu 2025, una proposta esportiva i de lleure que s'ha…

11 hores fa

Importants retencions a l’AP-7 a Martorell en sentit Tarragona per un accident amb una furgoneta

Un accident a l’AP-7 a l’altura de Martorell en sentit Tarragona està provocant aquest vespre retencions importants a la via.…

11 hores fa

Valls, seu de la 5a edició de la Ruta Sense Límits Road 2025

Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…

11 hores fa

Obre un nou supermercat a Tarragona, el quart de la marca a la ciutat

La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…

11 hores fa

Es presenta la Festa Major de Santa Anna 2025 del Vendrell: Un crit d’autenticitat, emoció i identitat col·lectiva

Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…

11 hores fa

Esta web utiliza cookies.