Categories: Barcelona

Tret de sortida del Gran Recapte 2020 amb una edició virtual marcada per la pandèmia

‘Per a molts, la nova realitat és una nevera buida’ és la campanya que ha posat en marxa el Banc dels Aliments per la 12a edició del Gran Recapte, que serà virtual a causa de la pandèmia. Davant l’emergència social, l’entitat ho ha simbolitzat amb una nevera buida, que “evidencia el problema de la falta d’aliments” i “la situació actual que estan vivint moltes famílies”.

De fet, més de 262.000 persones de tot Catalunya estan a l’espera d’aliments, el que suposa un increment de la demanda del 40% respecte al mateix període de l’any passat, segons el director de l’entitat de Barcelona, Lluís Fatjó-Vilàs. La campanya incorpora 13 neveres buides amb un codi QR per fer donacions que s’ubicaran en diferents punts de l’àrea metropolitana.

“Poder atendre aquest 40% més de demanda és un repte molt alt”, ha assumit Fatjo-Vilàs. El director ha assegurat que per donar-hi resposta necessiten superar els 4,5 milions de quilos, xifra aproximada d’aliments que recull l’entitat durant la campanya del Gran Recapte. “Necessitem que tota la gent que pugui ajudar, ajudi”, ha insistit. Els organitzadors han reconegut que tenen “moltes incògnites” i amb la situació actual no es poden “fixar un objectiu”. “El resultat que tinguem ens estarà bé”, ha apuntat el director.

Els canvis en el format també han provocat menys mobilització de voluntaris. Mentre que en altres edicions l’entitat comptava amb 30.000 persones per cobrir tots els punts de venda de Catalunya, aquest any es redueixen a 4.000, que s’ubicaran en els principals punts de venda. Els voluntaris seran “ambaixadors del Banc” i la seva funció serà fer difusió sobre com col·laborar amb la campanya.

La presidenta de la Federació Catalana de Bancs d’Aliments, Roser Brutau, ha recordat que la campanya del Gran Recapte recull un 25% dels aliments que reparteixen els Bancs durant tot l’any. “Necessitem més solidaritat que mai”, han recordat, i ha apel·lat als qui any rere any col·laboren en la campanya, que xifren en un de cada quatre catalans.

Donacions virtuals

Tal com ja va informar l’entitat, en aquesta donació els principals canals de recollida són virtuals. Als supermercats, les donacions monetàries es poden fer entre el 16 i el 21 de novembre, comprant bons d’entre 3 i 50 euros. A més, aquest any més de 700 botigues de proximitat d’arreu del territori també s’han sumat a la campanya i posaran a la venda tiquets de 3 euros. “L’objectiu és arribar a pobles petits”, ha dit Fatjó-Vilàs. L’any passat aquesta opció era una prova pilot que tan sols estava disponible als mercats de Barcelona.

L’altre gran canal de donació serà la web del Banc dels Aliments, www.granrecaptonline.comm i també a través del canal de pagament de Bizum amb el codi 33596.

ACN

Missatges recents

Tres morts i un ferit greu en una tràgica col·lisió frontal

Tres persones han mort i una ha resultat ferida greu aquest dimarts en un greu accident de trànsit registrat en…

4 minuts fa

Roquetes suspèn tots els actes de Festa Major per l’incendi de Paüls

L'alcalde de Roquetes, Iván Garcia, ha anunciat la suspensió de tots els actes de Festa Major a causa del foc que…

7 minuts fa

S’amplia l’ordre de confinament a més municipis per l’incendi de Paüls

L’incendi que afecta la zona de Paüls, al Baix Ebre, continua creixent i ha obligat a Protecció Civil a imposar…

13 minuts fa

Mata el seu germà, s’atrinxera a casa, fereix 5 mossos i acaba abatut a trets

Un home ha estat abatut a Calldetenes, a Osona, després de matar amb una escopeta el seu germà, atrinxerar-se a…

25 minuts fa

L’alcalde de Tortosa reclama a la població que respecti els confinaments decretats

L'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha reclamat a la població que respecti els confinaments decretats per l'incendi de Paüls (Baix…

28 minuts fa

Dagoll Dagom s’acomiada diumenge dels escenaris amb l’última funció de ‘Mar i cel’

El Teatre Victòria acull aquest diumenge la darrera representació de 'Mar i cel', de Dagoll Dagom. La data suposarà el…

33 minuts fa

Esta web utiliza cookies.