Charlotte Serres aprovaria que l’Ajuntament de Barcelona optés per un concurs amb un nombre limitat d’adjudicataris per evitar que en surtin molts. És el que va passar amb el concurs de motos i bicis compartides a la tardor del 2019, quan moltes més empreses de les esperades van obtenir llicència i les que ja hi eren abans van haver de reduir considerablement la flota per deixar espai als nouvinguts.
En aquest sentit, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va deixar entreveure aquesta primavera que el concurs potser no es convocaria. Mentrestant, els serveis jurídics de l’Ajuntament estudien com es podria plantejar. “No apostes per una ciutat com Barcelona si només pots tenir 100 motos al carrer, no té sentit”, va dir aleshores la regidora. Abans de l’estiu, a més, Alarcón va explicar que TMB estudiava incorporar també vehicles de mobilitat compartida, una acció inclosa en el Pla Estratègic de l’empresa.
“Quan som un nombre més limitat d’empreses podem respondre millor a les necessitats de la ciutat”, apunta Serres en declaracions a l’ACN. Així, admet, en cas de sortir com un dels guanyadors del concurs podrien explotar més unitats.
La directiva de Voi considera que el debat sobre la mobilitat, molt present a Barcelona en els darrers mesos, és “molt important” davant la irrupció de les noves formes de moure’s per la ciutat. En aquest sentit, sobre els problemes de convivència entre patinets, vianants i altres vehicles indica la necessitat que els operadors i la indústria fomentin l’educació i la regulació, com cada cop que neix un mitjà nou.
El passat 1 de juliol, l’empresa va començar a operar a Sevilla amb un miler de patinets. Serres s’ha mostrat molt satisfeta sobre l’acollida de la ciutat, on els patinets de Voi han registrat més de 175.000 desplaçaments i han recorregut 463.500 quilòmetres. També ha començat a Màlaga, amb 300 unitats més. Arreu d’Europa, té sis milions d’usuaris que fan dos milions de viatges a la setmana, segons dades de la companyia.
Aposta pel model de tarifa mensual
Actualment, Voi treballa amb tres tarifes diferent. En una es paguen entre 20 i 30 cèntims per minuts en funció de la ciutat més un euro per desbloquejar el patinet, mentre que les altres dues són quotes setmanals i mensuals, de 4 i 40 euros respectivament, en els casos de Sevilla i Màlaga. Serres confia que el model de tarifa mensual es consolidi, sobretot per a aquells usuaris allunyats del transport públic i contribuir així a la intermodalitat.
Cada un dels vehicles disposa de bateries amb una autonomia de 100 quilòmetres amb una duració de mitjana de cinc anys. Segons Serres, la sostenibilitat i la seguretat són dels eixos en els quals es mou la companyia. Sobre aquest darrer, indica que per exemple darrerament han incorporat intermitents als patinets per evitar que l’usuari hagi de senyalitzar els girs amb els braços i que regalen minuts si es fan un ‘selfie’ amb el casc per incentivar-ne el seu ús.
Una altra empresa que va mostrar interès la primavera passada en entrar en el mercat de Barcelona a l’espera de la convocatòria d’un concurs és Dott després de culminar una ronda de finançament de 70 milions d’euros. Creada també el 2018, disposa de 30.000 patinets en ciutats de Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Polònia i França.
El propietari d'una empresa de construcció ha mort després de ser copejat per la pala d'una retroexcavadora quan treballava en…
El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona ha presentat una moció amb l’objectiu de revertir el retrocés en l’ús…
Tarragona es desperta el dia de Sant Jordi amb ganes de celebrar la diada. Les parades de llibreries, floristeries i…
La compravenda d'habitatges a Catalunya va augmentar un 16,9% al febrer en comparació al mateix mes del 2024, fins a…
La Fira del Vi de Falset (Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant) enceta…
La Coordinadora per l'habitatge digne dona fins al 5 de maig al Govern, als grups parlamentaris i a la patronal…
Esta web utiliza cookies.