Alhora, el govern municipal treballa també amb la idea que l’estació d’autobusos de Sants Estació es traslladi a la llarga a la plaça d’Espanya i que a Sants només hi quedi una parada, que s’ubicaria al carrer Tarragona.
Així, l’espai ara ocupat pels autocars podria ser, per exemple, un espai verd.
En qualsevol cas, el que s’ha signat amb Adif és un primer protocol de col·laboració i l’Ajuntament engegarà dimarts un procés de participació per conèixer l’opinió dels veïns de l’entorn. Sanz ha dit, però, que ja coneixen moltes de les demandes dels veïns i ha citat com a exemple que a la plaça dels Països Catalans s’hi pugui seure, generar espais d’ombra i també ordenar la mobilitat d’una forma diferent.
Segons la tinenta, la proposta final acabarà sent “l’avantsala” del que el govern vol també que sigui l’estació de la Sagrera.
Terminis i finançament
Sanz ha explicat que el calendari amb el qual treballen preveu que l’avantprojecte estigui llest abans de l’estiu mentre que el projecte executiu de transformació de la plaça dels Països Catalans i l’ampliació del vestíbul estiguin a punt a finals d’aquest any per poder licitar obres el 2022.
Preguntada pel finançament de les actuacions, Sanz ha apuntat que tant la plaça com el vestíbul “són responsabilitat d’Adif” i per tant l’Ajuntament considera que és la companyia qui ho ha de finançar. Això, ha afegit, s’haurà de concretar més endavant en un conveni de finançament.
La tinenta d’alcaldia ha afirmat que per ara no poden concretar quan s’acabaran les actuacions però sí que ha dit que una primera fase preveu treballar en la plaça i el vestíbul alhora mentre que una segona fase podria contemplar ja actuacions com el trasllat de l’estació d’autobusos.
Problemes actuals a l’estació
“Hem d’aconseguir que Sants sigui un espai de convivència més còmode i confortable”, ha assenyalat Sanz. Des de l’Ajuntament han recordat que ara els accessos a peu són complicats i l’accés és “hostil”. També han recordat que la connexió amb el metro s’està millorant però no està adaptada i que la connexió amb autobusos pot ser “millor i més efectiva”. Un altre problema són les cues i la manera en com s’accedeix als trens, tant en l’alta velocitat com en les rodalies.
Per tot plegat, es vol guanyar espai i millorar els accessos i els fluxos de desplaçament per dins de l’estació. A les andanes, però, no es preveuen actuacions.
Oficina tècnica
Per impulsar el compliment dels objectius del protocol i promoure la seva execució, l’Ajuntament de Barcelona i Adif crearan una oficina que estudiarà els aspectes tècnics, liderarà el procés participatiu amb la ciutadania i col·laborarà amb l’equip redactor en la concreció dels projectes.
També s’estableix la constitució d’una Comissió de Seguiment i Coordinació integrada per representants d’ambdues parts que vetllarà per a la consecució dels objectius d’aquest protocol.
L’Ajuntament de Lleida va anunciar la setmana passada l’inici del procés de selecció per escollir quatre Joves Referents de Lleida…
El monjo del Monestir de Poblet que va ser detingut el 2021 per presumptament abusar d'una nena de 5 anys…
L’Ajuntament del Morell ha obert una convocatòria per a la formació d’una borsa de vigilants locals, a través d’un concurs…
L'AP-7 s'ha convertit en una gàbia per a conductors durant el 2024, un any en què s'ha tocat sostre pel…
Catalunya dona aquest dijous el tret de sortida a una de les primeres grans operacions de trànsit de l’any, amb…
Els Mossos d’Esquadra han obert una investigació per esclarir les circumstàncies al voltant de la mort d’un nadó que ha…
Esta web utiliza cookies.