L’AP-7 s’ha convertit en una gàbia per a conductors durant el 2024, un any en què s’ha tocat sostre pel que fa al nombre d’accidents, tot i que la mortalitat s’ha reduït. A més, l’autopista acumula una mitjana diària de 10 hores de retencions per sentit, segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT) recollides per ACN.
Pel que fa als accidents, en tot el 2024 es van registrar 699 accidents a tota l’autopista, amb una mitjana de gairebé dos accidents diaris, però amb menys víctimes mortals, amb un total de 5 durant tot l’any.
L’AP-7, però, no és l’únic punt negre de les retencions a Catalunya. Segons les mateixes dades, l’autopista va acumular, en sentit sud, 4.306 hores de retencions durant el 2024, sent la via amb més hores de retenció, però seguida de prop per la B-10 (ronda Litoral), amb 4.202 hores de retencions en sentit nord. Per darrere hi trobem la B-20 (ronda de Dalt), amb 3.735 hores; l’AP-7, però en sentit nord, amb 3.533 hores; i la C-58 en sentit sud, amb 3.002 hores de retencions durant tot el 2024. Altres vies amb moltes hores de retencions acumulades són la C-32, l’A-2, la C-17 i la C-33.
Les cues a l’autopista van arribar a 7.860 hores acumulades, un augment del 21,5% respecte al 2023, que ja era l’any rècord fins llavors. L’últim any prepandèmic, el 2019, es van registrar 3.775 hores, menys de la meitat que l’any passat i, després de la caiguda de l’atípic 2020, la xifra va anar a l’alça cada any, coincidint amb la fi dels peatges a l’AP-7 i altres vies el 31 d’agost del 2021.
La longitud mitjana de les retencions també ha experimentat un increment d’ençà de l’aixecada de barreres, per bé que més lleuger. Si bé el 2019 les cues eren de 3,28 quilòmetres de mitjana, l’any passat van ser de 3,49 quilòmetres, xifres similars als anys anteriors.
Pel que fa a la sinistralitat, també ha crescut; el 2023 es van registrar 676 accidents amb víctimes, cosa que es va superar en un 3,4% el 2024. De fet, les 699 que declara Trànsit són un 39% més que el 2019, l’últim any abans de la covid i abans de la fi dels peatges. L’AP-7 és la via amb més incidents, tal com ha passat cada any després de la pandèmia, però si bé la sinistralitat el 2024 va tornar a nivells del 2019 en conjunt, la diferència amb altres vies que pugen més lleugerament o fins i tot baixen s’ha eixamplat. L’any passat, l’A-2 va ser la segona en nombre d’accidents amb víctimes (456), per davant de la C-32 (385) i la C-58 (303). Com és habitual, els mesos estivals de juliol i agost van ser els de més accidentalitat a l’AP-7.
Amb tot, la també anomenada Autopista del Mediterrani va registrar 41 accidents amb morts o ferits greus, cosa que suposa una lleugera reducció respecte als dos anys precedents. D’aquests, cinc van acabar amb gent perdent la vida, la xifra més baixa des de com a mínim el 2019 i una tercera part dels 15 de l’any 2023.
Manel Monfort i Anglès, primer alcalde democràtic de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) després de la dictadura franquista, ha…
Andorra s'està cobrint amb un paisatge d’hivern inesperat per aquestes dates. Les precipitacions anunciades pel Servei Meteorològic s’han convertit en…
Una moto ha quedat completament calcinada a la Via Augusta de Tarragona, després d’un incendi que ha afectat el vehicle…
El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès aquest dissabte un avís per temps violent amb el grau de perill màxim…
Una avaria d'electrificació que afecta dos trens regionals entre Saragossa i Barcelona manté atrapats almenys una trentena de passatgers. Renfe…
El servei meteorològic ha activat l'avís groc per les intenses precipitacions que han de tenir lloc durant el migdia d'aquest…
Esta web utiliza cookies.