Categories: Barcelona

Barcelona prohibirà que els vehicles privats utilitzin els laterals de Diagonal i Gran Via

L’Ajuntament de Barcelona vol convertir algunes de les mesures provisionals adoptades durant la pandèmia als carrers en estructurals. Per això, a partir del 8 de febrer prohibirà als vehicles privats utilitzar els laterals de l’Avinguda Diagonal i els de la Gran Via de les Corts Catalanes. L’objectiu del consistori és pacificar els laterals de forma permanent i per tant, només permetre el pas de vehicles en alguns casos.
Només hi podran circular bicicletes o vehicles de mobilitat personal, taxis, vehicles de càrrega i descàrrega, busos i veïns o usuaris d’un pàrquing, així com clients d’hotels. A banda, la velocitat màxima de circulació serà de 30 km/hora i s’obligarà a fer girs obligatoris en alguns carrers, excepte si són taxis o bicis.
La mesura que restringirà de forma estructural el pas de vehicles vol impedir que el trànsit privat circuli en línia recta al llarg dels laterals i que aquests s’utilitzin per creuar la ciutat.

Així, la senyalització que es farà visible de forma progressiva a partir del 8 de febrer obligarà a girar en alguns dels carrers, exceptuant les bicicletes i els taxis, que sí que podran seguir recte.

Girs obligatoris

Al lateral mar de Diagonal, entre la plaça Francesc Macià i passeig de Sant Joan, els vehicles hauran de desviar-se en els creuaments amb Muntaner, Rambla Catalunya, Pau Claris i Bailén.

Al lateral muntanya de Diagonal, entre passeig de Sant Joan i la plaça Francesc Macià, els girs s’hauran de fer als creuaments amb Roger de Llúria, Via Augusta i Aribau.

Al lateral mar de Gran Via, entre plaça Espanya i el carrer Marina, els girs obligatoris s’hauran de fer als creuaments amb Vilamarí, Viladomat, Villarroel, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Nàpols i Marina.

Amb la nova senyalització, els vehicles que tinguin permès l’accés als laterals -exceptuant bicis i taxis- hauran de buscar recorreguts alternatius als habituals per arribar al seu punt de destí, ja que hauran de complir amb aquests girs. Això pot afectar, per exemple, el recorregut d’un veí amb el seu cotxe per arribar fins al pàrquing de casa o un transportista que distribueix mercaderies a un comerç.

ACN

Missatges recents

L’Ajuntament de Tarragona pagarà a les associacions veïnals el 100% de la subvenció

Els pròxims dies les associacions i federacions veïnals de Tarragona rebran l’import íntegre de la subvenció d’aquest 2025 que els…

5 minuts fa

Altafulla demana una subvenció per construir la bassa de laminació a la Vinya Gran

L’Ajuntament d’Altafulla ha presentat una sol·licitud de subvenció a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per un import de 1.579.195,61 euros,…

6 minuts fa

L’Ajuntament convoca els Premis Vila de Cambrils de poesia, narrativa i fotografia

El Departament de Cultura de l’Ajuntament de Cambrils ja ha convocat els Premis Vila de Cambrils en les modalitats de…

13 minuts fa

El Port Tarragona analitza les alternatives per redirigir les mercaderies per l’interior

Port Tarragona ha impulsat un estudi que analitza el traçat ferroviari actual al Camp de Tarragona i les diferents alternatives…

18 minuts fa

Alumnat i famílies de l’Aula de Teatre de Lleida, en peu de guerra

Continua la confrontació i polèmica generada entre l'Associació Cultural Aula de Teatre de Lleida, l'actual gestora de l'Escola Municipal d'Arts…

26 minuts fa

Nova edició del Mercat de Ciència a L’Hospitalet

Divendres i dissabte, el Mercat Municipal Merca-2 Bellvitge es transformarà en un espai per a la divulgació científica amb una…

29 minuts fa

Esta web utiliza cookies.