La Ciutat de Barcelona

Barcelona inverteix 2,5 milions en projectes d’innovació i digitalització del turisme

La convocatòria s’adreça específicament a entitats sense ànim de lucre

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat les bases per a la concessió de fins a 2,5 milions d’euros provinents dels Fons Next Generation de la Unió Europea (UE) per a projectes que fomentin la innovació i la digitalització del turisme. Les subvencions, de fins a 500.000 euros per projecte, es podran demanar a partir de mitjan juliol i pretenen promoure iniciatives per fomentar la desconcentració territorial de l’activitat turística, o per posar en valor nous continguts que estiguin basats en els valors diferencials de Barcelona com a destinació. S’atorgaran en tres modalitats dotades amb un milió d’euros cadascuna de les dues primeres i amb mig milió la tercera.

La convocatòria s’adreça específicament a entitats sense ànim de lucre i interpel·la sectors com l’allotjament, les agències de viatge, les guies, les experiències turístiques, el turisme de congressos, el transport, el comerç, la restauració o bé el patrimoni i la cultura. Les subvencions formen part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions que també financen els Next Generation.

S’atorgaran en tres modalitats diferents. La primera serà per a projectes de digitalització de la comercialització, amb fins a un milió d’euros. La segona, dotada també amb un milió d’euros, s’enquadra en la voluntat d’afavorir la creació i consolidació de dades, eines i actius digitals per refermar el posicionament global de la destinació turística Barcelona.

La tercera de les modalitats, amb fins a 500.000 euros, està pensada per subvencionar altres actuacions de digitalització, innovació tecnològica i sostenibilitat, incidint especialment en què suposin una millora de la competitivitat i l’eficiència de les empreses.

Així doncs, es volen subvencionar iniciatives que millorin la prestació de serveis al visitant i l’encaix de l’activitat turística amb la vida quotidiana de la ciutadania, afavorir les interconnexions dels productes i serveis o bé incorporar noves tecnologies per part de les empreses turístiques.

La voluntat de l’Ajuntament de Barcelona és aprofundir en la millora de la digitalització de tot el que té a veure amb l’economia del visitant. Cal recordar que la ciutat de Barcelona ha superat durant l’últim any els requisits necessaris per obtenir la certificació de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) que atorga la Societat mercantil Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (DTI), o bé que des de l’abril del 2021 Barcelona forma part de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents.

Els projectes rebran una dotació mínima de 30.001 euros i màxima de 500.000. Les entitats poden presentar diversos projectes fins a un màxim total de 750.000 euros.

Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Un manifest signat per 300 militants d’ERC demana la “renovació de la cúpula”

Uns 300 militants d'ERC han signat un manifest on demanen una "renovació general de la…

13 minuts fa

Detenen a Barcelona un pres fugat el mes passat d’una presó d’Astúries

La Guàrdia Civil ha detingut a Barcelona un home que es va escapar de la…

23 minuts fa

Mor el conductor d’una moto en caure a una plaça

Un home de 61 anys ha perdut la vida després de patir una caiguda de…

11 hores fa

El Museu de Tàrrega Urgell exposa la nova sèrie de pintures abstractes

L’artista holandès Karel Stoop presenta aquests dies al Museu Tàrrega Urgell el seu nou recull…

11 hores fa

Un home quadruplica la taxa d’alcohol i es queda adormit al volant

Un home, de 46 anys, es va quedar adormit aquest diumenge al volant del seu…

11 hores fa

La zona de relax dels Serradells d’Andorra reobrirà el 25 de juny

El Centre Esportiu dels Serradells recupera la zona de relax després de gairebé sis anys…

12 hores fa

Esta web utiliza cookies.