L’oli d’oliva torna amb força a les cuines catalanes i espanyoles. Després de dues campanyes marcades per la sequera i uns preus que el van convertir en gairebé un producte de luxe, la nova campanya 2024-2025 ha capgirat completament la situació: la caiguda dràstica dels preus ha fet que els consumidors tornin a apostar decididament per aquest aliment bàsic. Segons dades de l’Associació Nacional d’Empreses Envasadores i Refinadores d’Olis Comestibles (ANIERAC), les vendes s’han disparat un 47,15% entre gener i març, amb un total de 81,32 milions de litres comercialitzats, tal com ha publicat 20minutos.
El lideratge d’aquest creixement correspon a la categoria d’oli d’oliva verge extra, amb un increment del 64% respecte al mateix període de l’any anterior i més de 39 milions de litres venuts.
La clau d’aquest canvi ha estat l’augment de la producció, gràcies a una campanya afavorida per una meteorologia molt més favorable, que preveu una collita propera als 1,4 milions de tones.
L’anomenat ‘or verd’ sembla, doncs, que recupera el seu torn a la cuina quotidiana, i aquesta vegada sense castigar tant la butxaca. Caldrà veure si aquesta tendència es manté en els mesos vinents.
La Plaça Josep Prenafeta de Lleida, just davant de l'Auditori municipal Enric Granados, ha celebrat avui l'acte institucional de commemoració…
L’Ajuntament de Reus dona el tret de sortida a la Festa Major de Sant Pere 2025 amb la presentació del…
La tercera edició del correfoc Cagafocs de la Colla de Diables Cagarrieres il·luminarà la nit del dissabte 24 de maig…
La comarca del Tarragonès ha rebut una injecció econòmica de més de 2,5M€ del Pla ImpulsDipta per dur a terme…
L’Ajuntament de Lleida presenta una Agenda Jove d’Estiu 2025 renovada i amb més propostes que mai per als adolescents i joves…
Andorra Telecom ha alertat d'un intent de 'phishing' a les xarxes suplantant la identitat de la companyia. Informen que han…
Esta web utiliza cookies.