L’oli d’oliva torna amb força a les cuines catalanes i espanyoles. Després de dues campanyes marcades per la sequera i uns preus que el van convertir en gairebé un producte de luxe, la nova campanya 2024-2025 ha capgirat completament la situació: la caiguda dràstica dels preus ha fet que els consumidors tornin a apostar decididament per aquest aliment bàsic. Segons dades de l’Associació Nacional d’Empreses Envasadores i Refinadores d’Olis Comestibles (ANIERAC), les vendes s’han disparat un 47,15% entre gener i març, amb un total de 81,32 milions de litres comercialitzats, tal com ha publicat 20minutos.
El lideratge d’aquest creixement correspon a la categoria d’oli d’oliva verge extra, amb un increment del 64% respecte al mateix període de l’any anterior i més de 39 milions de litres venuts.
La clau d’aquest canvi ha estat l’augment de la producció, gràcies a una campanya afavorida per una meteorologia molt més favorable, que preveu una collita propera als 1,4 milions de tones.
L’anomenat ‘or verd’ sembla, doncs, que recupera el seu torn a la cuina quotidiana, i aquesta vegada sense castigar tant la butxaca. Caldrà veure si aquesta tendència es manté en els mesos vinents.
El ple de Barcelona ha tombat l'aprovació definitiva del reglament que regula l'ús de pistoles elèctriques per part de la…
El conductor d'un tractor que ha perdut la vida aquest divendres a la matinada en un accident a la carretera…
La Policia Nacional ha detingut 61 persones arreu de l'Estat, dues de les quals a Girona i una altra a…
Els Mossos d'Esquadra han detingut a Lleida un home de 28 anys acusat de vendre cocaïna i li han confiscat…
Els ajuntaments i les entitats municipals descentralitzades de la província de Barcelona que vulguin concórrer a la convocatòria 2025 del…
L’AMB ha quedat finalista del premi Local Sustainability Award pel seu Protocol de sostenibilitat de projectes i obres. Aquest guardó l’ha atorgat l’ICLEI, una…
Esta web utiliza cookies.