Barcelona construeix un nou pas sota el Pont dels Dos Ulls de Vallbona

Ja estan en marxa les obres de construcció d’un nou pas al carrer Oristà comprés entre el carrer de la Torre Vella i la plaça Primer de Maig, tram conegut popularment com a Pont dels Dos Ulls, al barri de Vallbona de Barcelona. La previsió de finalització de les obres, d’una durada de 8,5 mesos, és maig de 2024. La inversió en aquesta intervenció és de 2,1 milions d’euros, i s’emmarca en el projecte Agrovallbona, de transformació d’aquest barri de Barcelona, sota el paraigua del Pla de Barris de la Zona Nord.

Fins ara, aquest tram ha estat un únic pas inferior d’ús mixt, vianants i vehicles, mitjançant semàfors als dos costats. Aquesta obra materialitzarà una nova connexió dins el barri i, en primera instància i fins que s’aprovi la modificació del planejament urbanístic de la zona, tindrà un ús exclusiu per a vianants. El pas actual es mantindrà per l’ús de vehicles i bicicletes.

Aquesta actuació per a la creació d’un nou pas ha estat una reivindicació històrica del moviment veïnal del barri per tal de garantir les condicions de seguretat en un punt que connecta els dos nuclis principals del barri i que també és zona de pas a peu per arribar al barri de Can Sant Joan de Montcada i Reixac.

L’actuació inclou, per una banda, l’execució de l’estructura que habilitarà un nou pas inferior sota la línia ferroviària, i per una altra la urbanització provisional de l’entorn que permet l’ús de la nova connexió generada. Així doncs, es generarà una nova zona de parterres amb renovació de l’enllumenat i el mobiliari urbà.

La nova estructura estarà conformada per un calaix de formigó armat de secció interiors lliure d’11 metres d’amplada per 6,1 metres d’alçada i una llargada de 13,30 metres en la llosa superior i 17,48 metres en la inferior. El calaix es construirà in-situ i es col·locarà mitjançant l’empenta de l’estructura amb gats hidràulics recolzats sobre un mur auxiliar d’empenta. Per tal de dur a terme la clava és necessari l’estintolament de les vies ferroviàries.

L’empenta del calaix sota la línia del ferrocarril permet que els treballs es duguin a terme sense la interrupció del servei ferroviari en cap de les vies del ferrocarril. A més la presència d’un emplaçament adjacent lliure permet no haver de realitzar desviaments ni talls de trànsit addicionals per a la construcció i empenta del calaix.

Inicialment, el pas habilitat serà per a vianants. Un cop s’aprovi la modificació de planejament i es reordenin els vials de Vallbona, s’invertiran els passos i el pas antic quedarà per a vianants mentre que el pas nou s’habilitarà per a la circulació de vehicles.

Tags: Barcelona
Mendo

Missatges recents

Protecció Civil manté el confinament a Vilanova: “La situació és favorable, però cal seguir amb les mesures”

Passades les vuit del matí, els Bombers de la Generalitat han confirmat que l'incendi químic en una nau de productes…

40 minuts fa

Primeres mesures per l’incendi a Vilanova: Confinaments, mercats tancats, trens tallats i evacuacions en marxa

L'incendi químic d'una nau amb 70 tones de clor a Vilanova i la Geltrú ha paralitzat gran part de la…

1 hora fa

Incendi químic a Vilanova i la Geltrú: Un núvol tòxic obliga a confinar 5 municipis

Un incendi químic declarat la matinada d’aquest dissabte ha obligat a confinar diversos municipis del Garraf i el Baix Penedès…

1 hora fa

UGT anuncia una vaga indefinida de la recollida de brossa i neteja a Tarragona

El sindicat UGT ha anunciat que els treballadors i treballadors de FCC aniran a una vaga indefinida de recollida de…

12 hores fa

PortAventura Business & Events acull la gran convenció “Universo Ávoris”

PortAventura Convention Center va ser l'espai escollit per Àvoris Corporación Empresarial per celebrar la seva primera gran convenció estratègica. Sota el lema “Univers…

12 hores fa

Lleida inaugura la Festa Major de Sant Anastasi amb el pregó de Purificació Terrado

Tot i que Lleida respira esperit festiu des d'ahir dijous amb el seguici del Marraco, icona de la festa lleidatana,…

12 hores fa

Esta web utiliza cookies.