Les obres de construcció de la desviació de la Massana-Ordino començaran a principis de l’any 2024

Les obres de la desviació de la Massana-Ordino a la CG-3 començaran a principis  del 2024. Així ho ha afirmat aquest dimarts el ministre de Territori i Urbanisme, Raul  Ferré, qui ha anunciat que el Govern ha aprovat la licitació de la primera fase del  futur vial. Es dona així el tret de sortida a la realització d’una peça clau per  descongestionar el trànsit del centre de la vila massanenca.  

Ferré ha concretat que un cop s’hagi completat la licitació i s’adjudiqui aquesta  primera fase, es preveu que durant el mes de gener de l’any vinent comencin els  treballs per construir un vial que ha estat una vella reivindicació dels veïns de les  valls del Nord. Raul Ferré ha informat que a mesura que es vagin ultimant fases  constructives s’aniran licitant i adjudicant les següents per tal d’avançar en l’obra  ràpidament i poder tenir la desviació totalment enllestida durant el 2027.  

 

“La desviació és una infraestructura prioritària per millorar la qualitat de vida dels  ciutadans, de tot el país i especialment la dels habitants dels diferents nuclis de les  valls del Nord”, ha assenyalat el ministre en una compareixença davant dels mitjans  de comunicació.  

El ministre ha explicat que el present projecte de la desviació de la Massana-Ordino  és fruit de la tasca conjunta entre els equips del comú massanenc i del Govern, que  “han treballat colze a colze” per assolir un traçat alternatiu al plantejat inicialment al  Pla sectorial de noves infraestructures viàries del 2005. Aquest tenia un cost que  s’aproximava als 60 milions d’euros i ara, després d’un any de feina tècnica, s’ha  trobat una solució alternativa que redueix la inversió total a la meitat i que és  igualment efectiva des de la perspectiva de la mobilitat.  

 

Entrant al detall del projecte, la desviació començarà just al revolt de la CG-3 a la  Serra de l’Honor, el primer tram que ara es licita i on habitualment es concentra el  trànsit d’accés sud a la Massana en hores punta. Aquest inici converteix la  desviació en una obra viable econòmicament, ja que permet estalviar la construcció  del túnel i del viaducte des del túnel dels Dos Valires inclosos en el projecte  original. El ministre ha posat en relleu el paper del Comú de la Massana també des  de la vessant econòmica, tenint en compte que aquest primer tram de la desviació  tindrà un cost total de 9 milions d’euros, dels quals 5 seran assumits pel Comú, ja  que aquest primer tram es considera una carretera urbana. La resta del pressupost  d’aquest tram inicial, uns 4 milions d’euros, l’assumirà el Govern. Formalment,  aquesta part s’anomena tram 2, tot i ser la primera que s’executarà, ja que el tram 1 és precisament el túnel que s’ha descartat pel seu elevat cost econòmic i que  sortiria des del túnel dels Dos Valires.  

Pel que fa a la resta del traçat, el cap de l’Àrea d’Obra Pública, Ramon Serra, ha  explicat que es divideix en tres trams més. El que segueix al licitat ara, i que  s’anomena tram 3, preveu el creuament del riu Valira del Nord des del tram 2, i fins  la zona de Palanques. Té una longitud d’uns 500 metres i diversos viaductes sobre  els rius. Es preveu licitar al llarg de l’any 2025. Des d’aquest tram es podrà accedir  al centre de la Massana a través de ramals que aniran fins a la zona del Comú.  

 

Serra ha assenyalat que al punt on acabi el tram 3 es dividirà en un ramal d’uns  390 metres –anomenat tram 4– en direcció a Arinsal i que connectarà amb la CG-3  al seu pas pel Telecabina, on actualment hi ha una zona d’aparcament que  facilitarà l’estacionament dels vehicles per accedir al centre de la Massana i  impulsarà alhora l’activitat comercial. A més, també sortirà un altre ramal – anomenat tram 5– d’uns 450 metres que anirà cap a Ordino, connectant així la  desviació amb la CG-3 en aquest sentit en dos punts: al pont de la caserna  massanenca dels Bombers i en un enllaç a l’alçada de la Farga Rossell. Ambdós  ramals permetran circular directament cap a la zona d’Arinsal i d’Ordino, i tant un  com l’altre es licitaran durant l’any 2026.  

Tot i ser un traçat d’uns 2 quilòmetres en la seva extensió íntegra, es tracta d’una  obra complexa perquè, donada l’orografia del terreny, s’han hagut d’incloure  elements com ara murs de sosteniment o viaductes per tal de sortejar situacions  com ara canvis d’una banda a l’altra del riu. 

MinervaPacheco

Missatges recents

Més 470 nenes i nenes gaudiran aquest estiu del Casal Municipal de la Seu d’Urgell

Aquest matí ha arrencat el primer torn setmanal dels nou que ofereix el Casal Municipal…

5 hores fa

ERC demana al Comitè Estratègic de l’Esport de la Paeria que es posicioni

El grup d’Esquerra a la Paeria de Lleida s’ha mostrat al costat de donar el…

5 hores fa

Brindis a Granollers per l’aplicació de la llei d’amnistia a 3 manifestants: “Acaba un patiment de 4 anys”

Una trentena de persones s'han concentrat aquest dimarts a la plaça de la Porxada de…

5 hores fa

La Biblioteca Vapor Badia de Sabadell renovarà el sistema de climatització

La Biblioteca Vapor Badia comptarà amb un nou sistema de climatització. La  Junta de Govern…

5 hores fa

Altafulla acull el documental ‘Una ciutat de mussols’ en homenatge a les persones LGBTI+

El Casal Centre Cultural la Violeta acollirà aquest dijous 27 de juny, a les 18:30…

5 hores fa

Circula un vídeo fals que demana diners per a una presumpta malaltia del Cardenal Omella

L'Arquebisbat de Barcelona ha anunciat que emprendrà accions legals contra els autors d'un vídeo que…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.