La unió ferroviària entre Andorra, la Seu d’Urgell, Alp i Barcelona costaria uns 700 milions d’euros i el trajecte seria d’unes 2 hores i mitja. L’enginyer i president de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, Pau Noy, ha explicat que un estudi analitza la viabilitat del projecte ferroviari i creu que el canvi climàtic fa més necessari la utilització de mitjans de transport que no contaminin tant com altres.
Es calcula que el trajecte podria tenir uns 7.500 viatgers diaris i que només serien 14 minuts entre la Seu i Andorra la Vella; el cost estimat d’aquesta connexió seria d’uns 280 milions.
El traçat preveu una línia per la Vall del Segre “que és el traçat més fàcil i, per tant, el més econòmic i viable”, ha detallat Noy. La primera fase aniria d’Alp a la Seu i després s’hauria d’enllaçar la capital de l’Alt Urgell amb Sant Julià de Lòria.
Això sí, caldria la col·laboració de diferents administracions per dur-lo a terme perquè Noy ha comentat que “cadascú ha de pagar la inversió al seu territori“. Encara que s’hauria de tractar com ajudar a Andorra perquè l’enginyer considera que Espanya, en pertànyer a la Unió Europea, podria tindre accés a fons europeus.
[yop_poll id=”40″]
Quinze persones han resultat ferides aquest dijous a la nit, quatre en estat menys greu i la resta en estat…
Quinze persones han resultat ferides aquest dijous a la nit, quatre en estat menys greu i la resta en estat…
Una conductora ha provocat el caos als voltants de l'estadi del RCD Espanyol i ha ferit a 13 persones en…
Aquest dijous al vespre, minuts abans de l'inici del derbi entre el FC Barcelona i l'RCD Espanyol, diverses persones han…
Les platges de Lloret de Mar donen el tret de sortida a la temporada de salvament i socorrisme amb diferents…
L'Ian, un nen de només sis anys, ha mort a l'Hospital Niño Jesús després de ser atropellat mentre travessava el…
Esta web utiliza cookies.