La unió ferroviària entre Andorra, la Seu d’Urgell, Alp i Barcelona costaria uns 700 milions d’euros i el trajecte seria d’unes 2 hores i mitja. L’enginyer i president de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, Pau Noy, ha explicat que un estudi analitza la viabilitat del projecte ferroviari i creu que el canvi climàtic fa més necessari la utilització de mitjans de transport que no contaminin tant com altres.
Es calcula que el trajecte podria tenir uns 7.500 viatgers diaris i que només serien 14 minuts entre la Seu i Andorra la Vella; el cost estimat d’aquesta connexió seria d’uns 280 milions.
El traçat preveu una línia per la Vall del Segre “que és el traçat més fàcil i, per tant, el més econòmic i viable”, ha detallat Noy. La primera fase aniria d’Alp a la Seu i després s’hauria d’enllaçar la capital de l’Alt Urgell amb Sant Julià de Lòria.
Això sí, caldria la col·laboració de diferents administracions per dur-lo a terme perquè Noy ha comentat que “cadascú ha de pagar la inversió al seu territori“. Encara que s’hauria de tractar com ajudar a Andorra perquè l’enginyer considera que Espanya, en pertànyer a la Unió Europea, podria tindre accés a fons europeus.
[yop_poll id=”40″]