La Ciutat de les Terres de l'Ebre

Manel de la Vega aposta per la construcció d’un nus logístic a l’Aldea

“La inversió què està duent el govern de Pedro Sánchez al corredor del Mediterrani tindrà la seva continuïtat amb la construcció d’un nus logístic a l’estació de  l’Aldea, imprescindible per atraure la implantació d’empreses, per fixar llocs de treball i serveis, motor de desenvolupament econòmic de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, facilitarem la col·laboració publico-privada, imprescindible per desenvolupar el territori”, Manel de la Vega candidat del PSC al senat.

Les obres del corredor del Mediterrani van a bon ritme, l’abril de l’any passat es van adjudicar obres per valor de 68 milions d’euros, des de Castelló fins a l’Ametlla de Mar i inclou també el ramal de Tortosa- l’Aldea per implantar el sistema europeu de gestió de transit ferroviari, i al novembre es van licitar 167 milions d’euros entre Castelló, Vinaròs i la Boadella per substituir les vies actuals per ample internacional. “A tall d’exemple i perquè ens féssim una idea de la magnitud de l’obra, ja s’han comprat 100.000 travesses”.

Pel PSC són imprescindibles aquestes obres per crear riquesa al territori, perquè això portarà millors serveis. Per fer front a l’arribada de més empreses necessitem més sòl industrial disponible i l’ampliació del polígon Catalunya-Sud, juntament amb el corredor del Mediterrani són el reclam per generar noves implantacions i consolidar les existents que tenen falta d’espai, alhora que s’abaratirà l’exportació dels productes i reduirem la petjada de carboni.

L’aposta ferroviària del govern de Pedro Sánchez al territori consisteix també en  la millora de la línia R-15, en la qual ja s’han fet obres, i en millorar la funcionalitat de l’estació de Mora la Nova amb la construcció d’una nova base de manteniment que cal fer-la compatible amb el Museu del ferrocarril. Aquesta és una prova evident que el Govern d’Espanya creu en el territori i que per tant fa inversions, com és també la supressió d’un pas a nivell a Móra la Nova, que té un cost de 2,1 M. d’euros.

“No solament hem de millorar la infraestructura, que són les vies de tren,  sinó que està en marxa la renovació del parc de trens regionals, per un valor de 1.800 milions d’euros, que entraran en funcionament a partir de l’any 2025 i que actualment estan en construcció, i substituiran els trens més antics de les línies R-15 i R-16”.

“Els nous trens disposaran d’una capacitat de més de 900 viatgers, en comte dels actuals 700, seran més accessibles, còmodes i disposaran de wifi”. Acaba dient Manel de la Vega.

Tags: l'Aldea
SergioLahoz

Missatges recents

Ikea anuncia l’obertura d’una botiga de 1500m² a Girona

L'empresa de mobles sueca Ikea obrirà la primera gran superfície a Girona, després que el 2021 obrís la primera botiga…

7 hores fa

Els Bombers avalen l’obertura del nou centre comercial Family Parc a Tarragona

Tarragona comptarà a partir d’aquest dijous, 10 de juliol, amb un nou centre comercial que promet esdevenir una peça clau…

7 hores fa

Igualada asfaltarà 25.000 m² de carrers aquest 2025

Aquest mes de juliol s’iniciarà el pla d'asfaltatges 2025 amb l’objectiu de seguir millorant i mantenint el ferm dels vials…

7 hores fa

Un nou restaurant de menjar ràpid obrirà a la Vall de l’Arrabassada 

La coneguda cadena de menjar ràpid McDonald’s continua ampliant la seva presència a la demarcació de Tarragona. Segons ha pogut…

7 hores fa

El preu del lloguer a Girona és més car que mai

La ciutat de Girona ha assolit el màxim històric en els preus de lloguer durant el primer trimestre de l'any…

8 hores fa

Figa Flawas, el plat fort de la Festa Major 2025 de la Seu d’Urgell

Aquest migdia l’alcalde de la Seu, Joan Barrera, i la regidora de Festes, Christina Moreno, han presentat la imatge de la Festa…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.