La Ciutat de les Terres de l'Ebre

Manel de la Vega aposta per la construcció d’un nus logístic a l’Aldea

“La inversió què està duent el govern de Pedro Sánchez al corredor del Mediterrani tindrà la seva continuïtat amb la construcció d’un nus logístic a l’estació de  l’Aldea, imprescindible per atraure la implantació d’empreses, per fixar llocs de treball i serveis, motor de desenvolupament econòmic de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, facilitarem la col·laboració publico-privada, imprescindible per desenvolupar el territori”, Manel de la Vega candidat del PSC al senat.

Les obres del corredor del Mediterrani van a bon ritme, l’abril de l’any passat es van adjudicar obres per valor de 68 milions d’euros, des de Castelló fins a l’Ametlla de Mar i inclou també el ramal de Tortosa- l’Aldea per implantar el sistema europeu de gestió de transit ferroviari, i al novembre es van licitar 167 milions d’euros entre Castelló, Vinaròs i la Boadella per substituir les vies actuals per ample internacional. “A tall d’exemple i perquè ens féssim una idea de la magnitud de l’obra, ja s’han comprat 100.000 travesses”.

Pel PSC són imprescindibles aquestes obres per crear riquesa al territori, perquè això portarà millors serveis. Per fer front a l’arribada de més empreses necessitem més sòl industrial disponible i l’ampliació del polígon Catalunya-Sud, juntament amb el corredor del Mediterrani són el reclam per generar noves implantacions i consolidar les existents que tenen falta d’espai, alhora que s’abaratirà l’exportació dels productes i reduirem la petjada de carboni.

L’aposta ferroviària del govern de Pedro Sánchez al territori consisteix també en  la millora de la línia R-15, en la qual ja s’han fet obres, i en millorar la funcionalitat de l’estació de Mora la Nova amb la construcció d’una nova base de manteniment que cal fer-la compatible amb el Museu del ferrocarril. Aquesta és una prova evident que el Govern d’Espanya creu en el territori i que per tant fa inversions, com és també la supressió d’un pas a nivell a Móra la Nova, que té un cost de 2,1 M. d’euros.

“No solament hem de millorar la infraestructura, que són les vies de tren,  sinó que està en marxa la renovació del parc de trens regionals, per un valor de 1.800 milions d’euros, que entraran en funcionament a partir de l’any 2025 i que actualment estan en construcció, i substituiran els trens més antics de les línies R-15 i R-16”.

“Els nous trens disposaran d’una capacitat de més de 900 viatgers, en comte dels actuals 700, seran més accessibles, còmodes i disposaran de wifi”. Acaba dient Manel de la Vega.

Tags: l'Aldea
SergioLahoz

Missatges recents

Èxit del Catalunya Summit 2025, una jornada per connectar talent, idees i futur a Vilafranca

El Catalunya Summit 2025, celebrat el passat 10 de maig a l’Espai Jove La Nau de Vilafranca, ha tancat la seva…

2 minuts fa

El govern de Salellas es queda sol aprovant el reglament de la ZBE de Girona

El ple de Girona ha aprovat el reglament de la futura Zona de Baixes Emissions (ZBE), que concreta quins vehicles…

19 minuts fa

La Fira del bestiar d’Ordino rep la visita de 3.500 persones

Ordino ha tancat la cinquena edició de la Fira del bestiar amb una valoració molt positiva per part del comú…

29 minuts fa

Presó per a l’home que va matar el seu pare als Alamús, al Segrià

El jutjat de guàrdia de Lleida ha decretat aquest dilluns presó provisional comunicada i sense fiança per a l'home de…

41 minuts fa

La 5a Milla Urbana Solidària de Cambrils correrà contra el càncer infantil

La cinquena edició de la Milla Urbana Solidària de Cambrils se celebrarà el proper dissabte 31 de maig a Vilafortuny…

52 minuts fa

L’entrenador del Girona, Míchel, revela el problema sanitari que li va allunyar de la banqueta

L'entrenador i una de les màximes personalitats de Girona, Míchel, ha revelat el motiu pel qual no va poder estar…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.