Aquests dies qui passegi pel principal eix comercial de Solsona, entre els portals del Pont i del Castell, podrà descobrir o rememorar comerços històrics de la ciutat ja desapareguts. L’Ajuntament, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local, ha embellit vuit aparadors en desús amb vinils de fotografies d’aquells establiments, per donar continuïtat comercial als carrers del Castell i de Sant Miquel i millorar l’experiència de compra. És un dels projectes finançats amb fons europeus Next Generation per mitjà del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.
La Confiteria Vicens, Ràdio Planes, la Sastreria Colilles, el Carnisser Nou, Cal Montañés o Cal Subirà són algunes de les botigues històriques de Solsona que han tornat per fer-se visibles al carrer fins a final d’any, encara que sigui en blanc i negre. Formen part del recorregut fotogràfic per la memòria del comerç solsoní després de consensuar el projecte de continuïtat comercial amb la Unió de Botiguers i Comerciants.
Els aparadors buits dels dos extrems d’aquest eix del nucli antic s’acompanyen d’un text introductori sobre el fil conductor de la iniciativa i un mapa amb la ubicació de tots els punts. Així mateix, qui vulgui conèixer cadascun dels establiments disposa d’un codi QR que enllaça amb la corresponent entrada que s’ha creat a la Viquipèdia.
Vídeos de ficció
Aquesta actuació es complementarà amb la producció de tres vídeos de ficció sobre el futur del comerç i el perill de la desertització comercial, que es preveuen presentar les properes setmanes. D’aquesta manera, el projecte busca assolir tres objectius: evitar que es vegin locals buits i abandonats, posar en valor i dignificar el comerç històric solsoní i conscienciar la població sobre l’amenaça que representen per al petit comerç la proliferació de grans superfícies i les plataformes de venda electrònica.
Una vintena d’actuacions
Aquesta és una de la vintena d’actuacions programades aquest any dins el projecte integral d’impuls al pla de millora de les àrees comercials i de mercat de Solsona, pressupostat en 602.246 euros i subvencionat amb 400.257 euros dels fons europeus Next Generation. Coordinat per l’Agència de Desenvolupament Local en estreta col·laboració amb la UBIC, aquest pla respon a cinc eixos de treball per reactivar l’activitat comercial de la ciutat: la millora urbanística i de serveis de la trama urbana; campanyes i accions per al foment del comerç i l’hostaleria; la millora del mercat; la singularització de l’oferta al comerç amb la inclusió de producte local i posada en valor d’elements d’identitat local, entre d’altres, així com la formació dels comerciants i el suport a la UBIC.
Avui es posen en marxa part de les fonts ornamentals de Sabadell, que la ciutat ha pogut recuperar un cop…
El Nàstic de Tarragona ha estat el focus de la polèmica aquesta setmana amb la sorpresiva destitució de Dani Vidal.…
Una quarantena d'agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Lleida han detingut aquest divendres almenys dues persones i…
L’Ajuntament de Badalona invertirà aproximadament 4 milions d’euros per fer una reforma integral del camp de futbol de Pomar. Aquesta…
El macrodispositiu contra la reincidència fet a les principals poblacions del Camp de Tarragona s'ha saldat amb almenys deu detinguts.…
L’Ajuntament d’Altafulla ha fet públic l’anunci de licitació del contracte d’obres per a l’execució del projecte d’urbanització de la Plaça…
Esta web utiliza cookies.