La segona reunió amb les entitats bancàries del territori constata millores en el servei adreçat a les persones grans, però també posa de manifest les mancances pendents de solucionar per oferir un tracte digne al col·lectiu de persones grans. La delegació territorial del Govern a la Catalunya Central ha estat l’escenari d’una trobada que he comptat amb la participació de representants del Consell Comarcal del Bages, Ajuntament de Manresa, Govern de la Generalitat al territori, el Consell de les Persones Grans del Bages i els representants de les entitats bancàries del BBVA, Banc Sabadell i Caixabank.
Millores introduïdes
En el marc de la reunió els representants polítics han valorat les millores introduïdes per les entitats bancàries durant les darreres setmanes en què destaca l’ampliació dels horaris d’atenció al públic, la renovació dels caixers, l’establiment de línies de telèfon per atendre persones grans, la simplificació de les aplicacions de banca electrònica o el fet de potenciar la presència de personal que atengui els dubtes dels clients en el moment de fer tràmits, entre d’altres mesures adoptades.
Prioritzar l’atenció a les persones
La consellera de l’Àrea d’Atenció Social Especialitzada del Consell Comarcal del Bages, Eulàlia Sardà i Bonvehí, valora positivament l’adopció d’aquestes mesures però evidencia que “moltes persones grans i persones en situació vulnerable es continuen sentint maltractades en el moment en què s’adrecen a les entitats bancàries i per això és fonamental que l’atenció es faci de manera personalitzada i sense prejudicis”. La delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Rosa Vestit i Villegas destaca “la importància que el territori estableixi espais de diàleg i treball compartits per consensuar les mesures amb l’objectiu compartit de millorar el servei a les persones grans”. La regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans de l’Ajuntament de Manresa, Rosa Maria Ortega Juncosa, celebra “el compromís de treball per part de totes les administracions públiques i la voluntat de canvi i millora de les entitats bancàries presents a la reunió. Caldrà, però seguir treballant conjuntament per aconseguir els objectius proposats.” El Consell de les Persones Grans del Bages destaca que “les millores adoptades responen a la pressió feta des de la ciutadania i per aquest motiu es continuarà fent un seguiment de l’atenció per evitar que hi hagi discriminacions”.
El Bages va ser una de les primeres comarques que va començar les mobilitzacions per exigir un servei que evités la discriminació de les persones grans a través d’una carta de denúncia que compta amb una vuitantena d’adhesions de col·lectius i entitats d’arreu del territori.
Els representants polítics i les entitats financeres han expressat el desig per continuar treballant de manera coordinada i establir una nova trobada d’aquí a tres mesos per valorar que les millores adoptades funcionen i són útils.
3Cat ha anunciat els presentadors dels informatius, que s'estrenaran a partir de la tardor, entre els quals hi ha noves…
Un centenar de persones es manifesta aquest dissabte al barri de Gràcia de Barcelona per commemorar el 17-M, dia contra…
L’Ajuntament de Cunit inicia les obres de substitució de les llumeneres dels fanals públics als sectors de Can Moles, Sol…
La primera Fira del Vermut d'Ordino s’ha inaugurat al Vilar de la Cortinada amb una molt bona acollida i amb…
La gran final d’Eurovisió 2025 ja és aquí, i la representant espanyola, Melody, ha estat una de les protagonistes inesperades…
L’Ajuntament de Calafell plantarà 401 arbres en els carrers que està remodelant al barri de Segur Platja. El nou arbrat…
Esta web utiliza cookies.