Categories: Manresa

Deu joves pinten a Manresa un mural sobre la prevenció d’esteorotips

Des  de la regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Manresa es porta a terme el Pla d’Educació en Valors amb la finalitat de prevenir prejudicis i potenciar un coneixement de les causes dels desequilibris. En el marc d’aquest pla,  des de la Casa Flors Sirera i en col·laboració amb dos centres d’acollida, va sorgir la proposta de realitzar una activitat que visualitzés la realitat dels joves i contribuís a reduir rumors que estigmatitzen al col·lectiu.

És per això que a finals de juliol un grup de deu joves que formen part de dos centres de menors no acompanyats del Bages, dirigits per l’artista Txema Rico, va iniciar un procés per elaborar un mural que simbolitzés el compromís amb la prevenció del racisme a Manresa. El projecte ha constat de quatre sessions. La primera va tenir lloc a la Casa Flors Sirera i va consistir en un diàleg obert amb els joves per conèixer les seves experiències de vida, la seva relació amb la societat d’acollida i els seus desitjos de futur. Una pluja d’idees que els va servir per treballar en el primer disseny del mural.

A partir d’aquesta primera sessió, Txema Rico va elaborar un primer disseny que es va pintar en les darreres tres sessions, durant la primera setmana d’agost. El mural serà completat a principis de setembre i inclourà tres de les frases de reflexió que van llançar els joves durant la primera sessió: “Tots naixem sense papers”, “On està la riquesa de la meva terra?” i “Vull abraçar la profunditat dels meus somnis”.

El mural es pot veure ja, encara incomplet, al carrer Na Bastardes de Manresa i forma part d’un projecte en el qual hi ha col·laborat, a més de la regidoria de Cooperació, la regidoria delegada de Centre Històric i la regidoria de Cultura.  Aquestes dues regidories treballen des de fa temps en la cura de l’espai urbà a través d’un projecte de muralisme que també fa de l’art una forma de transformació social.

Des de la Casa Flors Sirera es valora aquesta experiència de forma molt positiva, principalment per la bona predisposició dels joves. A més, es considera imprescindible seguir generant projectes que promoguin la inclusió d’aquest col·lectiu a la comunitat i que sensibilitzin a la ciutadania sobre la necessitat d’abandonar estigmes i generalitzacions sobre uns joves que, en la seva majoria, viuen una situació de vulnerabilitat i precarietat.

Totes les activitats del Pla d’Educació en Valors i d’Educació per al Desenvolupament compten amb el suport de la Direcció de Relacions Internacional de la Diputació de Barcelona.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Tres menors són alliberats després de quatre anys tancats pels seus pares

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni després de descobrir que havien tancat als seus tres fills menors al domicili…

32 segons fa

La UdG organitza una nova Jornada de Portes Obertes per a futurs estudiants

La Universitat de Girona (UdG) organitza el dissabte 17 de maig una nova edició de la Jornada de Portes Obertes…

9 minuts fa

Li roben la bossa de mà, l’agredeixen i fugen del lloc dels fets a Balaguer

Quatre homes d'entre 28 i 47 anys han estat detinguts a Balaguer com a presumptes autors d'un delicte de robatori…

16 minuts fa

Els autobusos de TMB registren el rècord de passatgers durant l’apagada

L’apagada elèctrica d’aquest dilluns i el tancament del metro de Barcelona durant diverses hores van impactar en el nombre de…

41 minuts fa

Mor un conductor durant l’apagada elèctrica després de caure al mar a Torredembarra

La Policia Local de Torredembarra ha rescatat aquest matí el cos d'un home que es va precipitar ahir amb el…

45 minuts fa

Almudena Grandes i Carme Chacón tindran dos espais commemoratius a Cornellà

Aquesta setmana es fan dos actes de descoberta d'una placa commemorativa en dos espais de la ciutat que reben el…

45 minuts fa

Esta web utiliza cookies.