La Ciutat del Baix Camp

Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant rep 1,32 MEUR per restaurar el patrimoni d’Hifrensa

La línea d’ajudes correspon al Programa de millora i competitivitat i de dinamització del patrimoni històric amb ús turístic, finançat pels fons Next Generation UE (ordre ICT/2022, de 22 de desembre)

El Ministeri d’Indústria i Turisme del govern espanyol ha concedit a l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant una subvenció d´1.319.143 € pel projecte d’actuació sobre el  patrimoni arquitectònic  del  conjunt històric d’Hifrensa, obra de l’arquitecte racionalista, Antoni Bonet Castellana. La línea d’ajudes correspon al Programa de millora i competitivitat i de dinamització del patrimoni històric amb ús turístic, finançat pels fons Next Generation UE (ordre ICT/2022, de 22 de desembre).

El projecte ideat, tramitat i aprovat durant el mandat anterior pel govern municipal del PSC, contempla actuacions sobre els immobles públics del conjunt històric: l’escola Àsterel pavelló i els horts didàctics del poblat d’Hifrensa. Aquestes actuacions estan centrades en restaurar aquests edificis públics i adequar-los  a les normatives actuals en matèria d’estalvi i eficiència energètica, així com a l’accessibilitat universal i a la seguretat. D’aquesta forma, es garantitzarà  la conservació a llarg termini i l’ús sostenible d’aquests béns patrimonials.

La justificació del projecte, que ha estat subvencionat al 100%, és especialment rellevant per l’oportunitat que suposa la posada en valor dels elements singulars i diferenciadors del patrimoni històric i arquitectònic  que representa l’última colònia industrial de Catalunya. En aquest sentit, el Poblat d’Hifrensa és un exemple destacat de l’arquitectura racionalista relacionada amb la producció d’energia d’origen nuclear,  que contribuirà a l’estratègia de desestacionalització de la destinació, en l’àmbit del turisme industrial i cultural.

“És una gran notícia pel nostre municipi i és el resultat d’una política de revalorització del patrimoni històric i cultural portada a terme durant el mandat socialista mitjançant la seva protecció i conservació” ha comentat l’exalcalde i senador, Alfons Garcia, que ha afegit: “Finalment, aquest treball ha donat els seus fruits en benefici del conjunt de la població de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant”. Així, l’antic hospital gòtic de l’Hospitalet de l’Infant i el conjunt històric d’Hifrensa van ser declarats BCIN durant el seu mandat.

“Crear producte turístic vinculat al patrimoni històric i cultural és una de les línees de treball que ens marcaven per tal de desestacionalitzar  i diferenciar l’oferta turística de la nostra destinació.  Per això, van concentrar esforços des dels diferents departaments implicats, com el de turisme, l’urbanisme, la cultura i el patrimoni a través d’un treball col·laboratiu, tant  polític com tècnic”, ha afegit Ma. José Gómez, ex-regidora de Promoció Econòmica en aquests anys.

Des de l’agrupació local del PSC, els seus dirigents han agraït públicament a totes les persones implicades: autors del projecte -en especial a l’arquitecte local Juan F. Ródenas, tècnics i tècniques de l’Ajuntament i del Ministeri d’Indústria i Turisme, així com als responsables polítics que ho han fet possible.

MinervaPacheco

Missatges recents

Dolors Farré: “Hem aprovat el pressupost més gran de la història, ara mateix tenim en marxa obres pel valor de 10 MEUR”

Parlem amb l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré per conèixer les inversions que han de marcar el segon tram del mandat…

19 minuts fa

L’Hospitalet celebra el seu centenari amb un pregó en clau femenina

L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…

10 hores fa

Rubén Viñuales presideix la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al sector turístic de Tarragona

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…

10 hores fa

L’Aparcament Municipal Torroja rebaixa el preu màxim diari

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…

10 hores fa

Mor amb 28 anys la influencer Vanessa Konopka després de mesos sense poder tornar a casa

El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…

10 hores fa

Fira d’Abril i Dia de la Dansa al Port de Segur de Calafell

El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.