Categories: Reus

Els treballadors dels serveis d’emergències de Reus inicien una vaga indefinida

La  passada  mitjanit  les  treballadores  del  112  han  donat  el  tret  de  sortida  a  la  vaga  indefinida  que  s’allargarà  fins  que  el  Departament  d’Interior  mostri  un  compromís  explícit a negociar un conveni propi. La vaga, que contempla uns serveis mínims del 85%,  tindrà una afectació directa en el servei, ja que es deixaran d’atendre entorn un 20% de  les trucades d’emergència que s’atenen en una jornada normal. A aquestes cal sumar hi les trucades que ja es perden a diari degut a la manca de personal.

Durant la roda de premsa, que s’ha celebrat aquest migdia davant del centre de Reus del Comitè de Vaga, els membres del Comitè de Vaga, Santi Torrella i David Vilaplana, han destacat la voluntat de posar  fi a la vaga tan aviat com sigui possible pel bé dels  ciutadans, “una responsabilitat que recau en el Departament d’Interior, i el seu màxim  representant, el conseller Joan Ignasi Elena, que tot i haver-se compromès a abordar el  conflicte,  fins  el  moment  no s’ha  dignat  a  seure  amb  els  representants  dels treballadors”, ha declarat Torrella.

Tot  i  que el  conflicte  va esclatar el  passat mes de maig  amb el  concurs  de  creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària (Grupo Norte), que va posar en perill els sous  dels  treballadors, cal  recordar  que  les  reclamacions  del  col·lectiu  del  servei  d’Emergències de Catalunya fa anys que existeixen i estan en coneixement dels diversos  partits  de  l’arc  parlamentari.  Recordem  que  les  actuals  reivindicacions  passen  per  l’assoliment d’un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i una posterior  internalització del  mateix.  Volem  recordar  que  és  potestat  de  la  Generalitat  de  Catalunya detallar en el plec de condicions del contracte quin és el conveni laboral que  regeix la feina dels treballadors del 112. Actualment l’administració obliga a l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de Call Center, que no s’ajusta en  absolut a les característiques d’aquest servei públic.

Tags: Reus
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Catalunya intenta tornar a la normalitat després de l’apagada

El Govern calcula en un 63% -uns 3.000 megawatts- la demanda elèctrica recuperada cap a les onze de la nit…

1 hora fa

Red Eléctrica ja atén el 77,7% de la demanda de llum

Espanya i Portugal comencen a recuperar el subministrament elèctric després d’una apagada massiva que ha afectat gran part de la…

2 hores fa

L’Hospital Verge de la Cinta i la Clínica Terres de l’Ebre només atendran les urgències

L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha comparegut aquesta tarda arran de l’aturada energètica que hi ha hagut a diversos països…

2 hores fa

Els Bombers tanquen el dia amb 755 avisos per l’apagada

Els Bombers de la Generalitat tanquen el dia amb 755 avisos per l'apagada general elèctrica entre dos quarts d'una del…

2 hores fa

Viatgers de Rodalies es queixen per no poder accedir a l’estació de Sants a passar la nit

Usuaris de Rodalies s’han queixat aquest dilluns a la nit quan s’han trobat les portes de l’estació de Sants de…

2 hores fa

Els grans hospitals de Catalunya recuperen l’energia elèctrica

En aquests moments, els hospitals de Catalunya recuperen paulatinament l'energia elèctrica a tot el territori. Els grans hospitals han recuperat…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.