Reus

La Plataforma en Defensa de Mas Iglesias proposa una pèrgola fotovoltaica a tot el carrer Bernat Torroja

A banda d’un nou emplaçament per l’estació d’autobusos, també plantegen un pàrquing de 20.000 m² amb plaques solars

La transformació del sud de Reus continua en el debat públic. Un dels temes més espinosos d’aquesta metamorfosi i el que ha creat més rebombori és la ubicació de la futura estació de busos. L’oposició al nou emplaçament ha animat a un sector dels veïns a organitzar-se sota la Plataforma en Defensa de Mas Iglesias, constituïda ja oficialment. Després de dies de protestes, han fet arribar una proposta alternativa a l’equip de govern reusenc.

La plataforma planteja en aquest document una ubicació situada al sud del Campus Bellissens i un gran parc fotovoltaic. L’estació estaria a l’altre costat de les vies del tren -com la universitat- i la situen en un espai de 18.600 metres quadrats. Més que els 7.000 de l’actual estació i dels 12.000 de la proposta del consistori. Amb tot, es tracten de terrenys ara mateix privats, que estan previstos com a zones verdes d’un futur creixement urbanístic i que quedarien adjacents als edificis d’aquest planejament.

Pèrgola fotovoltaica i 20.000 m² de pàrquing

Així mateix, la proposta no es queda només en una alternativa per l’estació. Per un costat, projecten una pèrgola fotovoltaica a tot el carrer Bernat Torroja, que aniria des de la Biblioteca Pere Anguera fins a l’entrada del mateix parc. Allí demanen també la plantació d’alguns arbres més.

D’altra banda, posen sobre el mapa un pàrquing dissuasiu de 20.000 m², on aparcar vehicles de persones que es desplacin en autobús, tren o el futur tramvia. Els terrenys estarien també tocant a la via del tren, però més propers a la T-11. Tant aquest pàrquing, com l’estació i el corredor tindrien instal·lades plaques solars als sostres. Una iniciativa que, segons apunten, podria fer-se servir per alimentar autobusos urbans elèctrics a la mateixa estació.

Segons fonts consultades, aquest nou model per l’estació podria endarrerir la transformació del Carrilet i entrar en conflicte amb el futur pont que connectarà els barris del sud.

Tags: Reus
Adrià Miró

Graduat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster de Comunicació Política i Social per la Universitat Ramon Llull. Cap de redacció i responsable de continguts polítics.

Missatges recents

La Generalitat es marca l’objectiu d’ingressar entre les “50 regions més innovadores d’Europa”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el president de la Fundació “la Caixa” i president del Patronat del…

11 hores fa

Un bebè de cinc mesos torna amb els seus pares després que Serveis Socials s’ho retirés

Dos pares de Castella-la Manxa han aconseguit recuperar al seu bebè després que Serveis Socials consideres que estava en "risc".…

12 hores fa

La diada de Sant Jordi arriba a la Generalitat amb una jornada de debats i diàlegs

La Generalitat de Catalunya donarà el tret de sortida a la celebració institucional de Sant Jordi el dia 22 d'abril…

12 hores fa

Un conat d’incendi al centre de Tarragona i un cotxe calcinat alerten als Bombers

Aquesta tarda, poc abans de les 20 hores, els Bombers de la Generalitat i la Guàrdia Urbana de Tarragona han…

12 hores fa

Els clients de CaixaBank en alerta per una nova estafa telefònica

Un dels majors problemes de les noves tecnologies són la quantitat d'estafes i pàgines fraudulentes que intenten robar dades i…

13 hores fa

Més d’un miler d’agricultors comencen a rebre les ajudes de la Política Agrària Comuna

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació fa efectiu aquest dijous, 17 d'abril, el pagament de 2.725.244 euros de tres…

13 hores fa

Esta web utiliza cookies.