Aigües de Reus assoleix un important increment de l’atenció presencial

La primera meitat de 2023 ha comportat un important increment de l’atenció presencial a les oficines centrals d’Aigües de Reus, un fet que no es produïa des de l’arribada de la pandèmia. Així, per exemple, els tràmits presencials han estat, de gener a juny, un 17% superiors als del mateix període de l’any passat. Una circumstància que cal atribuir, en part, a la instal·lació d’un caixer automàtic per al pagament de factures però també al fet que l’empresa municipal d’aigua ha introduït millores que faciliten els tràmits presencials a aquelles persones que volen seguir sent ateses a peu d’oficina.

L’estadística del primer semestre del Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) d’Aigües de Reus apunta a un cert canvi de tendència. Si els sis primers mesos de 2022 van ser 8.109 les persones que van optar per l’atenció presencial, en el mateix període de 2023 han estat 9.751, és a dir, un 17% més.

Una dada que és encara més rellevant si es té en compte que, al llarg de l’any passat, els tràmits presencials es van reduir un 27,50% mentre que els tràmits no presencials s’incrementaven un 152,42%, en un procés accelerat que va disparar-se amb l’arribada de la pandèmia. En canvi, en la primera meitat d’aquest any, l’increment de tràmits no presencials s’ha relaxat notablement, i ha estat tan sols del 7% en relació al mateix període de 2022. No obstant això, hi ha dinàmiques que semblen traslladar-se de manera imparable cap a l’entorn digital, com és el cas de la formalització de nous contractes: mentre que aquells que es fan de manera no presencial augmenten un 7,47%, els presencials cauen un 2,1%.

 

Incorporació d’un caixer automàtic

El creixement dels tràmits presencials guarda una estreta relació amb el fet que, fa poc més d’un any, Aigües de Reus va incorporar un caixer automàtic a la seva oficina central amb l’objectiu de facilitar als usuaris el pagament de les factures del servei, ja sigui mitjançant targeta bancària o en efectiu. Un servei que, de gener a juny, han utilitzat unes 35 persones diàriament.

De fet, el pagament és un dels tràmits més sol·licitats pels usuaris d’Aigües de Reus que opten per fer les seves gestions a peu d’oficina. Al respecte, l’estadística mostra que el 40% de tots els tràmits presencials són pagaments per part de ciutadans que no tenen la seva factura domiciliada o volen fer efectiu un rebut impagat.

 

Acompanyament en la cita prèvia

Un altre element que, a parer d’Aigües de Reus, explica l’increment dels tràmits presencials és la introducció de millores en la gestió de la cita prèvia. En aquest sentit, de gener a juny, els tècnics del SAC van fer 742 trucades telefòniques prèvies a les visites concertades amb l’objectiu d’orientar l’usuari i validar la documentació necessària que cal aportar segons quina sigui la gestió que s’hagi de fer. “Com a administració, hem de ser capaços d’oferir una millor gestió telemàtica perquè és el futur, però, a la vegada, també hem de cuidar l’atenció a les oficines i aconseguir que fer un tràmit davant l’administració sigui àgil i còmode per a la ciutadania”, raona el regidor responsable del servei, Daniel Rubio.

Més factures electròniques

L’estadística del SAC de la primera meitat de 2023 també deixa altres dades interessants, com és el 17,11% de factures que s’emeten en format electrònic. Una xifra encara baixa, però que aquest any s’ha incrementat un 5%, mentre que el 2022 el percentatge ja s’havia disparat un 37,80% respecte a l’any anterior, la qual cosa implica que s’ha reduït en una proporció idèntica el nombre de factures que cal imprimir i fer arribar al client mitjançant servei postal tradicional.

Ateses aquestes circumstàncies, el regidor responsable del servei, Daniel Rubio, anima tots els reusencs i reusenques a passar-se a la factura electrònica perquè “és una mesura que té repercussions ambientals immediates, ja que significa un estalvi de paper, però també perquè és un servei d’utilitat per a la ciutadania, que d’aquesta manera té molta més informació per gestionar el seu contracte”.

 

Avantatges per a la ciutadania

En aquest sentit, la factura electrònica presenta nombrosos avantatges respecte a la factura que s’emet en paper, ja que, entre altres coses, incorpora missatges d’interès per als usuaris. Els missatges més habituals són aquells que l’informen de l’existència de rebuts impagats i comuniquen altres incidències, fins al punt d’emetre alertes personalitzades i avisos si el consum es dispara per sobre del que és habitual.

La factura electrònica és un document tributari generat per medis informàtics i en format electrònic que alhora que reemplaça el document físic en paper, en conserva plenament el seu valor legal.

Els usuaris d’Aigües de Reus que vulguin accedir a la factura electrònica i al seu historial de facturació, simplement han de donar-se d’alta a l’oficina virtual d’Aigües de Reus (www.aiguesdereus.cat). Aquells que no ho facin, seguiran rebent l’habitual factura en paper als seus domicilis, comerços o empreses.

 

Un cop dins de l’oficina virtual, la factura electrònica és idèntica a la que tothom rep als seus respectius domicilis, i garanteix la confidencialitat, fiabilitat i seguretat de totes les dades que hi figuren. La factura es rep a la bústia de mail (el mateix dia de l’emissió) sense necessitat d’accedir enlloc per procedir a la descàrrega. És per això que, entre els avantatges que presenta el servei, els abonats que ja s’han donat d’alta en destaquen la gran comoditat que representa rebre la factura a la bústia de mail.

Tags: Reus
Sandra Redacció Pérez

Missatges recents

Ordino organitza una Fira del Vermut d’alçada a la Cortinada

El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…

7 hores fa

Catalunya viu una diada de Sant Jordi amb previsió de vendre 7 milions de roses

Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…

7 hores fa

Una baralla deixa un ferit greu per apunyalament a Sabadell

Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…

8 hores fa

Sant Jordi 2025 a Solsona: Una trentena de parades als carrers

La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…

8 hores fa

Lleida tanca els accessos a la canalització del riu pel marge dret després d’una fuita d’aigua al pantà de Rialb

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…

8 hores fa

Sant Jordi 2025 a Viladecans: Autors i autores locals, els protagonistes

Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.