La Ciutat del Baix Camp

Reus es posicionarà com a ciutat idònia per a invertir, visitar i viure

Avui engega l’Estratègia de Projecció Exterior en la qual actuaran diverses regidories per aconseguir tots els objectius

Reus vol ser un referent per a la creació i implementació d’activitats econòmiques i per la retenció d’aquestes. Atraure i retreure talent. Per fer-ho, avui s’enceta l’Estratègia de Projecció Exterior que crearà una imatge de Reus unificada per millorar la seva posició i competitivitat respecte a la resta del món.

El projecte engloba moltes àrees i òrgans de l’Ajuntament, donada la magnitud de l’objectiu que es vol aconseguir; sense obviar les empreses privades dels sectors econòmics de Reus. Per fer-ho realitat, tant la regidora de Projecció de Ciutat Noemí Llauradó, com l’alcaldessa Sandra Guaita, han posat en valor aquesta col·laboració publicoprivada, que permetrà anar més enllà.

Guaita ha posat en valor els fulls de ruta que van emprendre fa més de tres dècades els diferents òrgans públics, perquè “sense aquells objectius, no seríem on som avui”. Ara els objectius queden modernitzats i es tornen a pensar per afrontar els reptes que té la ciutat en el present i els que tindrà al futur, com la hipercompetitivitat o la innovació en les seves polítiques.

Objectius generals de l’Estratègia de Projecció Exterior

En primer lloc, es vol projectar una marca de ciutat identificativa, per fer-se atractiva i atraure. Tenir identitat pròpia.

Després, la consolidació dels sectors en els quals la ciutat destaca, com el comercial, el tecnològic, l’agroalimentari i el de salut-nutrició. En paral·lel, desenvolupar-los també.

L’alta qualitat de vida és clau per atraure talent exterior. Per això, amb aquesta estratègia es tractarà de consolidar el posicionament de Reus en aquest sentit.

Finalment, crear riquesa i ocupació a la ciutat, afavorint cohesió social.

Per aquests objectius, s’han comentat algunes de les primeres accions que ja s’han començat a dur a terme dins el projecte, com; la tercera fase d’Espais Vius per a promoure l’ocupació de locals al centre de la ciutat amb negocis innovadors i sostenibles, l’Oficina d’Innovació, per acompanyar nous projectes empresarials i maximitzar les possibilitats d’èxit, la renovació de la web turística per atraure més visitants, l’organització de visites per a mostrar el potencial de Reus a agents del sector comercial, un catàleg de sol disponible als polígons d’activitat econòmica i un d’espais comercials disponibles de la ciutat, entre d’altres.

Tags: Reus
Sergio Lahoz

Graduat en Comunicació per la Universitat Oberta de Catalunya. Redactor i encarregat de l'estratègia de contingut.

Missatges recents

Altafulla es prepara per a l’entrada en vigor de la Zona d’Estacionament Regulat a Baix a Mar

L’Ajuntament d’Altafulla posarà en funcionament la nova Zona d’Estacionament Regulat (ZER) al barri marítim de Baix a Mar a partir…

7 hores fa

El Vendrell agafa força per convertir-se en Ciutat Europea de l’Esport 2026

Aquest divendres 27 de juny ha finalitzat la visita de tres dies que han realitzat els membres de la Comissió…

7 hores fa

El Motand continua millorant amb una vintena d’activitats i nous col·laboradors

Tret de sortida a la tercera edició del Motand que estrena ubicació, el recinte de Canrodes. L'edició, que compta amb…

7 hores fa

Vila-seca impulsarà la mobilitat amb una nova modificació de crèdit del pressupost municipal

El plenari de l’Ajuntament de Vila-seca celebrat aquest divendres 27 de juny a les 19 hores s’ha iniciat amb la…

7 hores fa

El Golf Costa Daurada celebra l’Audi quattro Cup 2025 amb un centenar d’esportistes

L'Audi quattro Cup 2025, un dels tornejos més emblemàtics del panorama golfista, ha tornat per tercer any consecutiu al Golf…

7 hores fa

L’Hospital Universitari Joan XXIII reforçarà la plantilla amb 80 infermeres més durant l’estiu

La Direcció i la Gerència de l’Hospital Universitari Joan XXIII preveu contractar 50 infermeres durant la primera setmana de juliol,…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.