El Carnet Jove de Cambrils, que es va implantar ara fa 7 anys al municipi, ha iniciat la nova campanya de captació de nous avantatges. La campanya, desenvolupada per l’Ajuntament de Cambrils en col·laboració de l’Agència Catalana de la Joventut, vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Cambrils.
La regidora de Joventut, Natalia Pleguezuelos, ha destacat l’arrelament que té el carnet jove al municipi, amb una penetració mitjana i un grau d’ús molt superior a la mitjana de Catalunya, i ha afirmat que l’Ajuntament vol seguir potenciant els avantatges del carnet en els comerços locals i fomentar la compra de proximitat entre el responsable jove com a model de consum.
Actualment, el carnet local suma un total de 110 avantatges repartits entre els àmbits d’esports (9,6%), turisme i mobilitat (7,7%), cultura (5,8%), formació (6,7%), tecnologia (2,9%), salut (10,6%), lleure (4,8%) i altres (51,9%). Aquests avantatges suposen 68 més respecte els que hi havia l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove de Cambrils i d’engegar la primera campanya de captació. Això vol dir que hi ha hagut un creixement global del 161,90% en aquests 7 primers anys.
Entre aquests nous avantatges s’hi compten serveis com ara òptiques, escoles d’idiomes o dansa, llibreries, activitats i material esportiu, articles per a la llar, moda i complements, i també descomptes en serveis municipals al Museu d’Història de Cambrils o en els abonaments i les activitats del Departament d’Esports de l’Ajuntament de Cambrils.
D’aquesta oferta se’n poden beneficiar els 2.837 titulars. Aquests suposen un creixement de 325 (el 12,94%) des de la posada en marxa del Carnet Jove de Cambrils el 2018, quan n’hi havia 2.512, una penetració mitjana del 36,08% del Carnet Jove entre el total de residents a Cambrils, que és 7 ( mitjana del %) a Cambrils.
A més del jove de Cambrils, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet al Camp de Tarragona (46.877), al conjunt de Catalunya (503.050 joves) i arreu d’Europa (mes de 7,5 milions).
Entre les accions que duren a terme per a captar nous comerços de Cambrils a l’oferta del Carnet Jove hi ha una nova campanya de difusió dirigida als comerços que inclouen diverses comunicacions i visites als establiments, el repartiment de pòsters, tríptics i altres elements promocionals, anuncis a la ràdio i al web municipal i publicacions a les xarxes socials, WhatsAPP, o entre d’altres.
Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació és complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.