Categories: CambrilsBaix Camp

Detinguda una parella de Cambrils per estafar 500.000 euros

Els Mossos d’Esquadra han detingut dues persones, una dona de 36 anys i un home de 35, ambdós de nacionalitat russa i veïns de Cambrils, com a presumptes autors dels delictes d’estafa, falsificació documental, ús de documentació falsa i usurpació d’estat civil. La parella hauria estafat 500.000 euros a través d’una estafa que consistia a arrendar pisos de l’Eixample de Barcelona per mesos amb documentació falsa per a posar-los després al mercat d’apartaments turístics. Havien aconseguit obtenir un parc de disset pisos en cinc anys.
A conseqüència dels efectes de la pandèmia van passar a llogar habitacions per a residents d’estada llarga a la ciutat. Els propietaris dels pisos de Barcelona han tingut unes pèrdues de 149.712 euros.
En la majoria de casos qui arrendava el pis era l’home, que es presentava davant dels propietaris del pis amb el suposat propòsit de fer-ne un ús particular habitual. Per fer els tràmits utilitzava documentació falsa per emmascarar la seva identitat real.

Aleshores posaven els pisos al mercat de lloguer turístic sense que els propietaris en tinguessin coneixement i sense fer els tràmits administratius que regulen aquesta activitat. Obtenien un rendiment econòmic immediat pel preu que els arrendaments turístics tenen al mercat, molt superior al d’ús particular en règim de lloguer mensual.

A conseqüència dels efectes de la pandèmia van passar d’oferir allotjaments turístics per dies a habitacions per a residents en estades més llargues. D’aquesta manera optimitzaven el rendiment econòmic a partir de maximitzar l’ocupació dels immobles. En alguns casos inclús havien compartimentat els pisos per tenir més estances i així incrementaven els guanys.

No abonaven cap de les taxes ni impostos que es generen per aquesta activitat. En la majoria dels casos tampoc satisfeien el lloguer que tenien contractat. Els propietaris, a més de la pèrdua d’ingressos havien d’iniciar un procés judicial que es podia allargar diversos mesos per poder recuperar els pisos.

El passat 29 de març els agents van realitzar les detencions dels dos investigats al seu domicili de la localitat de Cambrils. Els arrestats van passar a disposició judicial el 31 de març i el jutge va decretar-ne la llibertat amb càrrecs.

Tags: Cambrils
ACN

Missatges recents

Dolors Farré: “Hem aprovat el pressupost més gran de la història, ara mateix tenim en marxa obres pel valor de 10 MEUR”

Parlem amb l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré per conèixer les inversions que han de marcar el segon tram del mandat…

8 minuts fa

L’Hospitalet celebra el seu centenari amb un pregó en clau femenina

L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…

9 hores fa

Rubén Viñuales presideix la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al sector turístic de Tarragona

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…

9 hores fa

L’Aparcament Municipal Torroja rebaixa el preu màxim diari

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…

10 hores fa

Mor amb 28 anys la influencer Vanessa Konopka després de mesos sense poder tornar a casa

El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…

10 hores fa

Fira d’Abril i Dia de la Dansa al Port de Segur de Calafell

El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.