Mercadona continua dominant el sector de la distribució alimentària a Espanya i ho fa malgrat el constant augment de preus dels últims anys en un context d’inflació, la guerra d’Ucraïna i la sequera, entre altres factors.
Durant el 2023, segons ha explicat Juan Roig durant la presentació dels resultats d’aquest dimarts a València, Mercadona va guanyar un 40% més de beneficis que l’any anterior, arribant a un benefici net de 1.009 milions d’euros. Les vendes brutes han crescut un 15%, fins als 35.500 milions, i la seva posició com a líder del mercat s’ha reforçat amb un 0,6% més de quota, arribant al 27,6% del total.
Juan Roig ha confirmat que el 2023 “ha estat el millor any”, gràcies també a l’empenta del negoci a Portugal, on també s’està expandint. “Això de tenir beneficis és ara una cosa molt injuriada, però tenir beneficis és bo”, ha afirmat l’empresari. “Som els que generem riquesa i el benestar de la societat depèn del nombre d’empresaris honrats que tingui”, ha insistit.
“Els resultats de l’any passat s’han aconseguit a vegades prenent decisions valentes i, a vegades, impopulars i molestes per a complir amb el model de Mercadona de satisfer el client”, ha explicat l’empresari, en referència a les pujades de preu continuades dels últims mesos, en molts casos per sobre de les dades d’inflació.
“Hem canviat la ubicació de 400 botigues i hem tancat 130 botigues”, ha explicat Roig, afegint que actualment l’empresa té 1.681 establiments, la majoria d’ells a Espanya i 49 més a Portugal, argumentant que s’ha tancat les botigues “que no són rendibles”.
En referència a les pujades de preu, Roig ha explicat que “quan l’IVA baixa, nosaltres abaixem els preus i al revés, mai ho hem fet servir com una eina comercial”. Afegeix que “com que tothom en vol més, hem millorat els productes i hem de continuar”, explica.
L’any 2023, Mercadona va consolidar la seva posició com a principal ocupador a tota Espanya, sent l’empresa amb més llocs de treball: 98.700 al nostre país i 5.300 més a Portugal, superant així empreses com El Corte Inglés o Correus.
Al contrari d’altres competidors, Mercadona s’ha vist beneficiada de la crisi de preus que s’ha viscut a Espanya en els últims dos anys. L’empresa valenciana ha augmentat un 26% la seva quota de mercat des del 2021, mentre que Lidl, la segona més beneficiada, ha augmentat un 6,4%.
Aquest migdia, l’Espai Vergés del parc municipal Teodor González ha acollit l’acte de cloenda de l’Any Vergés que l’Ajuntament de…
Una dona de 78 anys ha estat evacuada d'urgències a l'hospital després que un gos l'ataques. La víctima ha estat…
El comú d’Escaldes-Engordany i la Unió Pro Turisme organitzen un ventall d’activitats per celebrar Sant Miquel d’Engolasters, una jornada que…
Aquesta setmana comencen les obres de pavimentació i millora de la rambla Prim, al districte de Sant Martí. L'àmbit del…
L'Eixample ha estrenat la nova àrea de joc infantil del passeig de Sant Joan, entre els carrers de Provença i…
Una jove turista de 19 anys ha mort després de caure d'un quart pis al seu hotel de Sant Antoni…
Esta web utiliza cookies.