Cultura

La Diputació destina prop d’1,5 milions d’euros anuals a la promoció de més de 200 fires a les comarques de Lleida

El president Joan Talarn participa en la cloenda del 32è Congrés de Fires, celebrat a Agramunt, animant els organitzadors a no perdre la singularitat local de cada esdeveniment

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va participar ahir al migdia en la cloenda del 32è Congrés de Fires que, organitzat per la Federació de Fires de Catalunya, s’ha celebrat durant dos dies a l’Espai Cívic de la localitat d’Agramunt. Talarn va destacar la importància que per a la Diputació de Lleida tenen les fires locals, destinant cada any prop d’1,5 milions d’euros als més de 200 esdeveniments firals que es celebren a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran. “No és un suport només econòmic −ha afirmat Talarn−, és un compromís institucional i emocional, perquè creiem en les fires com a eina de cohesió, desenvolupament i visibilització del territori”.

Joan Talarn va participar en la clausura del Congrés juntament amb l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernández; la directora general de Comerç de la Generalitat, Marta Angerri; i  la presidenta Federació de Fires de Catalunya, Coralí Cunyat.

El Congrés, que va reunir responsables de les principals fires catalanes, hva debatre sobre l’ús de la Intel·ligència Artificial com a eina per a la innovació i la millora de la competitivitat. En aquest sentit, el president de la Diputació va posar en valor l’experiència de la IAIA desenvolupada a les Borges Blanques, “una eina que des del món local mostra com la innovació pot néixer arrelada, amb sentit públic i al servei de la ciutadania”.

En diferents ponències s’han abordat els beneficis, riscos, bones pràctiques i noves estratègies que l’ús de la IA suposa per al sector firal, i Joan Talarn va advertir que “si l’èxit de les fires és la singularitat de cada una d’elles i de la població que l’organitza, té poc sentit que totes es posin a programar el mateix ‘perquè ara està de moda’… Aquest camí només ens portaria a la imitació, com aquells eixos comercials plens de franquícies sense ni una botiga veritablement de proximitat”, fent una aposta per la IA des de l’òptica que “apostem per la intel·ligència, que ja és el factor clau de les fires que s’organitzen, i sumem-li el factor artificial per fer més efectiva la difusió”.

Daniel Redaccio Hurtado

Missatges recents

Girona acull la segona edició del congrés mundial sobre dret i raonament probatori en el procés judicial

La Càtedra de Cultura Jurídica de la Universitat de Girona (UdG) organitza la segona edició del congrés mundial sobre raonament…

6 minuts fa

Calma tensa als voltants del Nou Estadi de Tarragona amb l’arribada dels aficionats del Múrcia

Falten solament quatre hores per l'inici del partit entre el Nàstic de Tarragona i el Real Murcia CF al Nou…

30 minuts fa

Mor un home de 69 anys després de bolcar i caure per un talús amb el seu tractor

Un home de 69 anys ha mort aquest divendres a la nit després que el tractor que conduïa hagi bolcat…

1 hora fa

Importants retencions a l’AP-7 i la C-35 a causa del Gran Premi de Fórmula 1

La sortida de prop de mig milió de vehicles de Barcelona pel cap de setmana i el Gran Premi de…

1 hora fa

Josep-Lluís Serrano Pentinat serà el nou Copríncep d’Andorra

Josep-Lluís Serrano Pentinat (1977) assumeix des d’avui la funció de Copríncep d’Andorra, després de la renúncia de Joan-Enric Vives i…

2 hores fa

Un mort i un ferit després que un cotxe surti de la via i caigui per un talús a Calella

Un home ha mort aquest dissabte al matí en un accident de trànsit a la BV-5126 a l’altura de Calella…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.