Les autoritats nord-americanes continuen investigant les circumstàncies en què es va produir l’accident d’helicòpter que li va costar la vida a una família catalana i al pilot de l’aeronau.
Les últimes informacions apunten cap al fet que l’helicòpter no tenia caixa negra, és a dir, cap sistema d’enregistrament de possibles problemes a bord. A més, la Policia manté tres teories diferents sobre l’origen de l’accident.
En un comunicat, la Junta Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB) dels Estats Units ha explicat que l’helicòpter “no estava equipat amb cap gravador de vol” ni tenia cap càmera a bord. Abans de l’accident, l’aeronau havia completat set vols turístics i feia poc més d’un mes que havia passat la darrera inspecció, l’1 de març.
Bussos del departament de policia de Nova York continuen buscant el rotor principal de l’helicòpter, la caixa d’engranatge principal, el rotor de cua i una gran part del tub de cua. En les tasques s’està fent servir maquinària d’exploració per identificar potencials ubicacions de les restes. Estava previst que les tasques continuessin aquest diumenge.
Els investigadors de l’NTSB es van reunir amb representants de l’empresa que operava els vols turístics, New York Helicopter Charter, per revisar els registres operatius, les polítiques i els procediments, els sistemes de gestió de seguretat i l’experiència del pilot. A més, van examinar dos helicòpters de la mateixa companyia.
El mateix mitjà indica que el pilot de l’helicòpter s’havia incorporat feia només unes setmanes a l’empresa de viatges turístics, tot i que tenia llicència des del 2023 per pilotar helicòpters i anteriorment havia estat membre de la Marina americana. El diari relata també que abans de la caiguda de l’helicòpter al riu, diversos passejants haurien assegurat sentir un soroll molt fort.
Un altre dels factors que s’estan investigant són els problemes tècnics que acostuma a tenir la companyia amb alguns dels seus aparells, com per exemple l’any 2013, quan un helicòpter va haver d’aterrar d’emergència sobre el riu Hudson per una pèrdua d’energia; o l’any 2015, amb un nou aterratge d’emergència després que l’aparell comencés a girar sense control.
A més, a banda dels problemes tècnics, la companyia estava passant per problemes financers, fins al punt que l’any 2019 va declarar-se en fallida.
Les autoritats mantenen tres hipòtesis sobre les causes de l’accident d’helicòpter. Segons l’alcalde de Jersey City, Steven Fulop, la primera d’elles indica que l’helicòpter podia haver xocat contra diversos ocells i que el pilot hauria perdut el control de l’aparell.
La segona teoria és similar a la primera, tot i que en aquest cas l’helicòpter hauria xocat contra un o més drons que sobrevolessin la zona en aquell moment. Finalment, la tercera teoria de la Policia és que es produís una fallada mecànica que provoqués la caiguda de l’aparell.
Els cònsols d'Ordino consideren que els propietaris de terra “no han fet una bona lectura” del pla d'urbanisme i adverteixen…
El Festival Riures de Calonge i Sant Antoni és una proposta cultural impulsada per Cal Tet, la productora teatral i…
El ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat avui un Pla econòmic i financer, amb el vot favorable de…
Felip Correas, expert en xarxes de telefonia mòbil i fixa d'Andorra Telecom, ha estat un dels ponents del prestigiós ‘CME…
Obert el període d’inscripcions per participar en algun dels cursos de la Universitat d’Estiu de la Universitat de Lleida (UdL)…
La Universitat Harvard podrà continuar matriculant alumnat estranger després que la jutgessa federal de Massachusetts Allison D. Burroughs hagi avançat…
Esta web utiliza cookies.