Els ciberdelinqüents han trobat en les entitats bancàries una tapa perfecta per dur a terme les seves estafes. Cada vegada més, es reporten casos de frau on aquests criminals es fan passar per representants d’un banc per aconseguir dades sensibles de les víctimes i robar els seus diners.
Els mètodes més habituals per dur a terme aquests enganys inclouen trucades telefòniques i missatges de text, ja sigui mitjançant SMS o Whatsapp. Un dels últims casos més preocupants que ha alertat el Banc Santander, i ja ha estat compartit per diversos mitjans com El Periódico, és el conegut com a “spoofing“, una tècnica cada vegada més difícil de detectar i molt perillosa.
El ‘spoofing‘, segons el Banc Santander, es defineix com un conjunt de tècniques utilitzades pels atacants per simular la identitat d’una persona o entitat de confiança amb l’objectiu de manipular les víctimes i obtenir la seva informació confidencial.
Aquesta estafa es basa en la suplantació de la identitat d’un banc on la víctima té els seus estalvis, i els ciberdelinqüents contactaran la persona afectada per fer-li creure que hi ha un problema urgent amb el seu compte, tot sol·licitant la seva col·laboració per resoldre’l.
Segons l’informe del Banc Santander, els ciberdelinqüents utilitzen diferents canals per implementar la tàctica. Un dels més comuns és l’enviament de missatges SMS falsos, en què es notifica a l’usuari que ha de solucionar un error al seu compte. Per fer-ho, s’inclou un enllaç que redirigeix a una pàgina web que simula ser la del banc, on se sol·licita informació confidencial per “corregir” el problema.
Un altre dels mètodes més freqüents són les trucades telefòniques, en què els criminals manipulen la identificació de la trucada per fer-se passar pel personal del banc, enganyant la víctima perquè els faciliti les seves dades personals. Els correus electrònics també són una eina utilitzada pels delinqüents, que alteren les adreces de correu per donar la sensació que el missatge prové d’una entitat bancària. Igual que amb els SMS, aquests correus inclouen enllaços per dur a terme l’estafa.
Per evitar caure en aquest tipus d’enganys, el Banc Santander recomana no fer clic en enllaços sospitosos ni facilitar informació personal o bancària sense haver verificat abans la identitat de qui realment està contactant-nos. Una altra recomanació essencial és accedir sempre a les pàgines web del banc escrivint manualment l’adreça a la barra de l’explorador i no fer-ho a través d’enllaços rebutjats per missatges.
Si rep un missatge de text, trucada o correu electrònic demanant dades personals, cal estar alerta, ja que les entitats bancàries mai realitzen aquest tipus de sol·licituds directament.
La prevenció i la prudència són les millors armes contra el frau digital.
Una baralla entre dos germans aquest matí, al carrer Arcoiris de La Puebla de Almoradiel, un poble d'uns 5.000 habitants…
La federació esportiva Special Olympics Andorra, patrocinada per Creand Fundació, organitza el XVI Trofeu Internacional d'Esquí. En la competició hi…
El C.D. La Floresta de Tarragona ha expulsat un entrenador del club per un presumpte cas de violència sexual, tal…
Les presons de Catalunya han viscut en els darrers anys un increment significatiu en la quantitat de telèfons mòbils requisats.…
És un ocell? És un avió? No! És una cabra! I no, no es tracta de cap muntatge creat amb…
L’Ajuntament del Catllar està instal·lant 21 càmeres lectores de matrícules als principals accessos de les urbanitzacions d'aquest municipi del Tarragonès.…
Esta web utiliza cookies.